Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که دلالانی هستند فقط از منافع ارز ترجیحی برای خودشان استفاده می‌کنند، گفت: ممکن است ساماندهی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حدودی روی قیمت کالا‌ها اثر بگذارد، اما ضرر‌هایی که ممکن است داشته باشد، کمتر از منافعش است. سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ساماندهی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: در حال حاضر ارز کالایی نادری است و ما مقداری ارز داریم که باید آن را برای ضروری‌ترین مواردی که کشور نیاز دارد، هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه  ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار کم است،تاکید کرد: باید مشخص شود که کدام نیاز‌ها اصلی است و این ارز باید برای تامین کالا‌های اساسی اختصاص یابد.
نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشخیص نحوه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و اینکه به چه کالا‌هایی اختصاص یابد، در حیطه اختیارات دولت است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه در سال‌های گذشته مقدار زیادی ارز دولتی از کشور خارج شد و بازنگشت و بنابراین ضرر چندنرخی بودن ارز بیشتر از منافع آن برای مردم است.
میرسلیم تاکید کرد: البته امیدوار بودیم که بتوانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حفظ کنیم تا کالا‌ها ارزان وارد شود و ارزان به دست مردم برسد، اما در این میان دلالانی هستند که فقط از منافع ارز ترجیحی برای خودشان استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: بنده نمی‌گویم که باید تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ساماندهی حذف کنیم، بلکه معتقدم دولت باید این ارز را دست خودش نگه دارد، کالا‌های اساسی را وارد کند و در اختیار مردم قرار دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته ممکن است ساماندهی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حدودی روی قیمت کالا‌ها اثر بگذارد، اما ضرر‌هایی که ممکن است داشته باشد، کمتر از منافعش است.
میرسلیم بیان کرد: همان طور که ارز در اختیار دولت است، یارانه هم در اختیار دولت است. اگر دولت به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز را به نرخ واقعی حساب کند، طبیعتا درآمدش بیشتر خواهد شد و می‌تواند از این طریق یارانه‌ها را افزایش دهد تا کسانی که آسیب‌پذیر هستند، کمتر ضرر کنند.
وی تاکید کرد: مردم در شرایط فعلی اقتصادی نمی‌توانند با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاری کنند و حتما باید رقم یارانه اصلاح شده و افزایش یابد.   بیشتر بخوانید: وزیر امور خارجه: ابتکار عمل گفت‌وگوهای وین دست ایران است

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مجلس شورای اسلامی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی میرسلیم نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899511

دیگر خبرها

  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود