Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:43:12 GMT

معرفی انواع درب‌های اتوماتیک

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۴۸۴۷

معرفی انواع درب‌های اتوماتیک

درگذشته صنایع و کارخانجات مجبور به استفاده از درب‌های عظیمی بودند که باز و بسته کردن آن‌ها نیاز به انرژی بسیاری داشت. این نوع درب‌ها در بسیاری از مواقع از امنیت پایین و مقاومت کمی بخصوص در برخورد با موانع داخلی و خارجی بودند؛ همچنین در مواقع اضطراری که سرعت عملکرد بسیار پایین بود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آگراداد، همزمان با پیشرفت و گسترش صنایع و تولیدات  امنیت، سرعت، بهداشت و حفظ انرژی‌های محیطی  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شدند که مسئله‌ای جدی تلقی می‌شد، همین موضوع تکنولوژی درب‌های سریع بازشو صنعتی را پایه‌گذاری نمود این درب‌ها از فناوری متفاوتی استفاده می‌کردند که می‌توانست همه مشکلاتی که قبل از ظهور این درب‌ها وجود داشت حل نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تولید درب‌های سریع بازشو اتوماتیک جدیدترین و بهترین دانش و تکنولوژی‌ها به کار برده شده است، جنس این مدل درب‌های صنعتی اتوماتیک پی وی سی پارچه‌ای می‌باشد و مزیت‌های منحصر به فرد همچون قابلیت شست و شو بودن و همچنین سرعت بالا را می‌توان نام برد به همین خاطر در محیط‌های که نیاز به بهداشت در اولویت است جایگاه ویژه‌ای دارند مانند کارخانه تهیه موادغذایی و انبار کارخانه‌ها و ....

ضرورت استفاده از درب‌های اتوماتیک :

صنایع و کارخانجات بزرگ از درب‌ اتوماتیک در بخش‌های مختلف بخصوص برای سوله‌ها و محیط‌های بهداشتی و ... بهره زیادی بردند. همه این درب‌ها مطابق استانداردهای  ایمنی و با کیفیت تولید می‌شوند و پس از نصب ومدیریت روزانه به ندرت دچار مشکل خواهند شد. و در صورت تعمیر و نگهداری مناسب، داری چرخه عمر طولانی هستند، این درب‌ها جلوه زیبایی به محیط کار ما خواهند بخشید همچنین این قابلیت را دارند که به اندازه کافی عرض بازشو داشته تا تعداد زیادی از ماشین‌آلات بزرگ صنعتی از آن‌ها عبور کنند ویژگی این محصولات بی نیازبودن به صرف انرژی مکانیکی هنگفت برای باز و بسته شدن است. درب اتوماتیک صنعتی درحال حاضر به دلیل مزایای بالای خود به خوبی توانسته‌اند جایگزین مناسبی برای درب‌های قدیمی شوند. از جمله ویژگی‌های این درب‌ها جلوگیری از تغییرات غیر ضروری دما فقط در صورت نیاز، بدون نشت هوا و یا نفوذ هوا، مانعی برای حشرات و جانوران موذی در انبارها و محیط کارخانه، ایمنی بالا و ...

نحوه عملکرد درب‌های اتوماتیک صنعتی :

این درب‌ها برای کارکرد خود نیاز به جریان برق دارند سیستم طراحی درب‌های اتوماتیک به گونه‌ای است که در مواقع اضطرار و نبود برق به کارخود ادامه می‌دهد، نصب باتری ذخیره نیرو در این درب‌ها از امکانات دیگر بشمار می‌آید، وجود سنسور نیز باعث می‌شود که در برخورد با موانع درب از حرکت باز بماند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

انواع درب اتوماتیک 

درب اتوماتیک صنعتی به شرخ ذیل هستند:

۱. سریع بازشو (های اسپید) در مدل‌های رول آپ و فولدآپ و رول آپ زیپی

۲. درب کرکره‌ای

۳. درب سکشنال

۴. درب کشویی یا ریلی

۵. درب آشیانه هواپیما

درب فولدآپ ، درب رول آپ و درب رول آپ زیپی :

درب سریع بازشو در کلاس‌های گوناگون مطابق با شرایط محل نصب ساخته می‌شود. درب فولد آپ درب سریع بازشو به دلیل ساختار مکانیکی عملکرد درب و همچنین میله‌های نگهدارنده تعبیه شده در بدنه پارچه، می‌تواند دربرابر فشار باد تا۱۲۰کیلومتر در ساعت مقاومت نماید. به همین دلیل از درب فولد آپ به عنوان فست پک و فست رول نیز یاد می‌شود و برای درب‌های خروجی به عنوان out door استفاده می‌شود البته لازم به ذکر است که عمق ریل‌های استفاده شده و سطح قرار گرفتن پارچه و لوله‌های نگهدارنده در درون ریل‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد. افزایش و کاهش آن موجب افزایش و کاهش سطح مقاومت بدنه درب در برابر باد می‌گردد اما در درب‌های رول آپ همان‌طور که از نام آن مشخص است عملکرد آن به صورت رول صورت می‌گیرد که در دو مدل طراحی شده است:

۱. درب رول آپ معمولی

۲. درب رول آپ زیپی  SRD (Save Repair Door)

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مکان‌های صنعتی تصادف لیفتراک‌ها با درب‌ها می‌باشد. درب‌های pvc با بدنه SRD  قابلیت خود تعمیری در برابر برخورد با لیفتراک دارند. استفاده از درب‌های SRD می‌تواند عمده‌ی خرابی ناشی از این مشکل را برطرف نماید. کارکرد این درب‌ها به این صورت است که در صورت برخورد و تصادف لیفتراک با بدنه، درب از ریل خارج می‌گردد و مجددا پس از باز شدن کامل در محل خود قرار می‌گیرد. این درب‌ها جز نسل جدیدی از درب‌های صنعتی اتوماتیک هستند که باعث می‌شوند تا خرابی درب‌ها به حداقل ممکن برسد و این به معنایی صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیرات است که در شرایط اقتصادی امروز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

شرکت فنی و مهندسی آگراداد تولیدکننده درب‌های اتوماتیک صنعتی با استفاده از به روزترین دانش دنیا و متریالی با کیفیت، انواع درب صنعتی اتوماتیک با سرعت بالا را طراحی و به مشتریان خود ارائه می‌نماید شما می‌توانید بهترین و پیشرفته‌ترین درب‌های صنعتی خود را به راحتی سفارش دهید. درب اتوماتیک شیشه‌ای، کرکره‌برقی، درب اتوماتیک پارکینگی، درب سکشنال، راهبند اتوماتیک، درب رول آپ زیپی  از جمله محصولات پرطرفدار در شرکت آگراداد هستند. بدیهی است که هر کدام از این تولیدات کارایی خاص خودشان را داشته و در رساندن شما به یک خرید ایمن و استفاده از مزایای هر یک یاری رسان خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درب اتوماتیک درب کرکره ای درب های اتوماتیک اتوماتیک صنعتی درب اتوماتیک درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد