Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد مهرافزون روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ سالگرد شهادت ۶۸ شهید دانش آموز مدرسه فیاض بخش بروجرد در حمله موشکی سال ۶۵ عراق  افزود: در حمله موشکی رژیم بعث عراق به ۲مدرسه شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی (ع) در بیستم دی ماه سال ۱۳۶۵،  ۶۸ دانش آموز بی دفاع به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: خون این دانش آموزان بر موشک رژیم بعثی عراق نشست، از فرش به عرش رفتند و نشان افتخار طریقت و شریعت آئین کربلای حسینی   را برسینه دریاگونه شان نصب کردند و به لقاءالله پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل آینده را از ضروریات جامعه خواند و گفت: ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت مبتنی بر شناخت و ارتقای سطح آگاهی و باورهای دینی مردم ضروری است و تقویت ارزشهای این فرهنگ یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف آموزش وپرورش ،رسانه های جمعی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی می باشد.

مهر افزون ادامه داد:  شهدا بهترین الگو برای دانش آموزان هستند که باید آینده سازان مملکت را الهی تربیت کنیم و در این راه رضای معبود را در نظر بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با بیان اینکه شهدا بهترین چراغ راه برای آیندگان و الگوهای خوبی برای جوانان هستند تصریح کرد: توسعه فرهنگ ایثار، شهادت،آگاهی بخشی و آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با شهدا از اولویت های آموزش و پرورش است زیرا همه ما استقلال، امنیت و عزت کشور را مرهون ایثار شهدا می دانیم.

مهرافزون اضافه کرد: باپیگیری های لازم از طریق شورای نامگذاری مدارس، توانستیم دبیرستان ثارالله را به نام دبیرستان ۶۸دانش آموز تغییر دهیم و در حال تغییر نام مدرسه سری مخالف به دبیرستان امام حسن مجتبی (ع) هستیم.

برچسب‌ها مدارس بروجرد شهدا لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بروجرد شهدا مدارس بروجرد شهدا لرستان فرهنگ ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از سفیران معروف

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بیان اینکه معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد، گفت: این جایگاه مربوط به اولیاء الهی است زیرا آنها انسان ها را از ظلمات به نور هدایت می کنند.

آیت اله حسینی افزود: مهمترین کار معلم در مکتب اسلام علاوه بر علم و دانایی تبیین حقیقت برای دانش آموزان است.

هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در وضعیت امروزی که رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است معلمان مانند افسران جهاد تبیین در جامعه ما فعالیت می کنند.

جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: در دورانی که دشمن برای انحراف اذهان آموزش و پرورش تلاش می کند قطعا وظیفه ما معلمان این است که سخن نو بگوییم.

وی افزود: امیدواریم رسالت خودمان را طوری انجام دهیم که بتوانیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد