Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بر اساس سیزدهمین اطلاعیه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فعالیت آموزشی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی کلانشهر اصفهان و ۱۱ شهر دیگر استان در روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ غیرحضوری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، براساس سیزدهمین اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، با توجه به تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان، فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک در همه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه 1400 در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد غیر حضوری و برخط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصوبه به ممنوعیت کامل هرگونه فعالیت واحدهای سنگ‌شکن و سنگ‌کوبی پیرامون شهر اصفهان با پیگیری جدی اداره کل صمت و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین ممنوعیت انواع فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، بوستان‌ها ، ایستگاه‌ها و میدان‌های ورزشی با نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اشاره شده است.

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضائی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند. بر این اساس شهرداری اصفهان نیز موظف شد نسبت به توقف فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق 15 گانه شهر اصفهان اقدام کرده و شهرداری‌های شهرهای اقماری اصفهان نیز از فعالیت‌های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

براساس این مصوبه به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان نیز توصیه می‌شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنند و گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان باردار نیز از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ خودداری کنند.

جولان آلودگی هوا؛ اصفهان برای سومین روز متوالی آلوده اعلام شددلیل توسعه نیافتن حاشیه‌های شهر نبود دسترسی مناسب است/70 درصد از آلودگی هوا ناشی از حمل ونقل استدر روزهای آلودگی هوا چه غذاها و میوه‌هایی مصرف کنیم؟

لازم به ذکر است که با توجه به تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان، طرح تردد نوبتی زوج یا فرد خودروها از درب منزل از ساعت 6 تا 22 در روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه 1400 اجرا می‌شود و همچنین برخورد با انواع وسایل‌نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان از سوی پلیس راهور شهرستان و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تداوم می‌یابد.

انتهای پیام/167/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر اصفهان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: این طرح در استان بین شهرداری بیرجند و شرکت ارتباطات شاتل به عنوان شرکت مجری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید و تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
روحانی نژاد با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است افزود: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.
استاندار نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.
شهردار بیرجند هم گفت: تمام توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.
رئیس هیات مدیره شاتل هم با اشاره به هزینه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای این طرح گفت: خراسان جنوبی سی امین استان در زمینه اجرای این طرح در سطح کشور است.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان