Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- شیخ «احمد قبلان» مفتی عالی مذهب جعفری لبنان از تلاش آمریکا برای تجزیه این کشور و تبدیل آن به بخش‌ها و جبهه‌های فرقه‌ای نظامی خبر داده و گفت: واشنگتن پروژه تجزیه و ازهم گسیختگی لبنان، ایجاد فقر و گرسنگی و تبدیل آن به بخش‌ها و جبهه‌های فرقه‌ای نظامی را پیش می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری العهد مفتی عالی لبنان هنگام بازدید از منطقه بقاع خطاب به مردم این منطقه اعلام کرد مردم باید با وجود اختلاف در خواسته ها، فرهنگ‌ها و ماهیت تفسیر سیاسی در پس زمینه بحران کشور، اما نسبت به حقایقی که سرنوشت لبنان به آن بستگی دارد، آگاه و هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد دولت آمریکا می‌خواهد لبنانی‌ها را تا انتخابات پارلمانی تحت فشار بگذارد و گرسنگی بکشد.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی باعث بوجود آمدن بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. از دیگر مشکلات جدی و عمده لبنانی‌ها، دخالت کشور‌هایی همچون فرانسه، عربستان و آمریکا در امور داخلی و حمایت این کشور‌ها از برخی جریان‌های داخلی لبنانی است. در همین راستا «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه که از سوی «جبران باسیل» مهره صهیونیست‌ها و آمریکا خوانده شده است مشکلاتی را با برخی از گروه‌ها مانند حزب‌الله بوجود آورده و چندی پیش به اجتماع مسالمت‌آمیز حامین این جبنش و جنبش امل حمله مسلحانه کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لبنان بحران اقتصادی تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم

به گزارش خبرآنلاین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد که لبنان در انتظار دریافت پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش، توقف جنگ و نیز اجرای قطعنامه سازمان ملل جهت بررسی و پاسخ به آن است.

بری در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی بیروت به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و تمام بندهای مندرج در آن، از فرانسه بابت «رویکرد و نقش» این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور آن در «جلوگیری از جنگ علیه لبنان» تشکر کرد.

همچنین رئیس پارلمان لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گزارشی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ویژه روستاهای واقع در مرزهای جنوبی این کشور و میزان تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به روستاها، شهرها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جنگی لبنان و نیز استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در این حملات و نقض اصول و قواعد درگیری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، او در مورد مساله ریاست جمهوری این کشور نیز از اقدامات کمیته پنج‌جانبه برای رسیدن به توافقی از طریق رایزنی جهت انتخاب رئیس جمهور تقدیر کرد.

این مقام لبنانی در ادامه نیز با اشاره به مساله آوارگان سوری که «فشار مضاعفی را در تمامی سطوح بر دولت و مردم لبنان وارد کرده»، گفت که این مساله را با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور قبرس که این هفته به لبنان سفر می‌کنند، مطرح خواهد کرد.

بری همچنین از فرانسه و آلمان خواست در روابط خود با سوریه و در مورد این پرونده (آوارگان سوری) تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه و کاهش تنش موجود میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اعلام کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900668

دیگر خبرها

  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند