Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد در این چند روز در سطوح مختلف در جریان بود و طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز نشست‌هایی با حضور باقری و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار انریکه مورا با مذاکره کننده ارشد ایران ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۹:۱۲

انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام روز دوشنبه در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران دیدار کرد.

این دیدار در هتل کوبورگ وین برگزار شد که این روزها میزبان جلسات دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴ و ایران است. باقری که ساعاتی پیش وارد هتل شد، با میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه نیز دیدار کرد.

جزئیاتی درباره محتوای دیدارها در دست نیست اما رفت و آمد هیات‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته و گفته می‌شود که گفت‌وگوها در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود.

خشم نفتالی بنت از مذاکرت وین ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۷:۴۳

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) خشم خود از مذاکرات وین و احتمال حصول توافقی در جریان آن را ابراز داشت و گفت که هرگونه توافقی با ایران برای این رژیم الزام آور نخواهد بود.

او در اشاره ضمنی به منزوی بودن رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی و مغایرت رویکرد این رژیم با جامعه بین المللی گفت: "تل آویو بخشی از هرگونه توافقی با ایران نخواهد بود".

بنت بدون توجه به اذعان کارشناسان رژیم صهیونیستی به ناتوانی و ضعف این رژیم در داخل و خارج از فلسطین اشغالی و توان بالای محور مقاومت در منطقه مدعی شد که "تل آویو آزادی عمل را برای خود محفوظ خواهد داشت".

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عین حال به طور ضمنی به درماندگی این رژیم در قبال ایران و محور مقاومت اذعان کرد و ایران و اعضای محور مقاومت را "بارزترین چالش" برای این رژیم توصیف کرد.

در همین حال، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به نقل از بنت گفت که این رژیم در رفتارش مقابل ایران از مفهوم "دفاع مستمر" به "حمله مستمر" گذر کرده است.

در ادامه رایزنی‌های هیأت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با اعضای گروه ۱+۴ در دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها، عصر امروز (دوشنبه) دیداری با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با هیأت روسیه به ریاست میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره کننده ارشد این کشور در هتل کوبورگ در حال برگزاری است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا در وین هستیم و در پاسخ به فارس تصریح کرد ما هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم.

تأکید امیرعبداللهیان بر جدیت ایران برای رسیدن به توافق خوب در وین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) به منظور انجام سفری یک روزه و رایزنی با مقامات عمانی در مسقط حضور دارد، با «فهد بن محمود آل سعید» معاون سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات مهم منطقه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات وین، بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرف‌های این گفت‌وگو در عمل تأکید و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد اشاره قرار داد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ آذر آغاز شده در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف خارج شده از توافق سال 94 باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس جمهوری اسلامی ایران مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی رفع تحریم ها مذاکرات وین انریکه مورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه