Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد، رئیس‌جمهوری مصر در حاشیه برگزاری دور چهارم همایش جوانان جهان در شرم الشیخ با نجیب میقاتی ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بسام راضی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر نسبت به روابط مستحکم بین مصر و لبنان اظهار مباهات کرد و گفت: به منظور موفقیت دولت لبنان در انجام وظایفش و پاسخگویی به خواسته‌های ملت لبنان برای انجام اصلاحات لازم و  به منظور عبور از مرحله حساس و مهم کنونی لبنان به این کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راضی توضیح داد: میقاتی از روابط ویژه برادرانه دو کشور اظهار خرسندی و از مصر به عنوان محور اصلی حمایت و حفظ ثبات لبنان و منطقه تشکر کرد. او از تجربه مصر برای اولویت بخشی به موفقیت توسعه‌ای که الگویی در سطح منطقه است، تقدیر کرد.

راضی خاطرنشان کرد: این دیدار همچنین شامل بررسی راه‌های تقویت چارچوب‌های همکاری دو جانبه بین دو کشور از جمله استفاده از مهارت‌های مصر در تعدادی از زمینه‌ها نظیر طرح‌های برق، زیرساخت‌ها و انرژی بود.

نخست‌وزیری لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست سیسی بر همبستگی کلی با لبنان به خصوص در تنگنای کنونی تاکید کرد و افزود، مصر آماده مشارکت در انتقال گاز طبق توافقات امضا شده است. او دستور داد در اسرع وقت این مساله تسهیل شود.

در این بیانیه آمده است:‌ سیسی گفته لبنان در قلب او و وجدان مصر جای دارد.

میقاتی مشارکا فی منتدی الشباب فی مصر: الانتخابات المقبلة فرصة لشباب لبنان

همچنین میقاتی در سخنرانی خود در این همایش گفت: انتخابات پارلمانی در بهار آینده فرصتی برای جوانان لبنان خواهد بود تا حرف‌شان را بزنند و راه خودشان را انتخاب کنند.

او اظهار کرد: لبنان امروز در مرحله و بحران‌های سختی قرار دارد، اوضاع زندگی در آن سخت است و بخش اعظم مردم لبنان به خارج مهاجرت کرده‌اند. این در وجدان ماست و قلب ما را به درد می‌آورد، ما برای خارج کردن لبنان عزیز از مشکلاتش تلاش می‌کنیم؛ اما علت در پیکره کشور است و باید مسؤولیت پذیر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر لبنان جمهوری مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام

دریافت 78 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: از سفر به قزوین هیجان زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت.

وی افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم خوشحالیم.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

کد خبر 6098693

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • عکس| دستور آتش بس بین پرسپولیس و سپاهان از سمت سیاوش
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!