Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیتی گروپ، شرکت خدمات مالی و بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی چند ملیتی است که به تازگی تصمیم گرفته هر یک از کارکنانش را که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، از کار برکنار کند. آن دسته از کارکنان این شرکت که واکسن نزده‌اند تا پایان این ماه میلادی (ژانویه) اخراج خواهند شد. سیتی گروپ نخستین نهاد در وال‌استریت است که چنین اقدامی کرده و می‌تواند جرقه‌ای باشد برای دیگر شرکت‌ها تا همین مسیر را در پیش بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این بانک، دستورالعمل‌های سرسختانه‌ای را برای فعالان در وال‌استریت کلید زده‌ است.

این اقدام سیتی گروپ در حالی صورت گرفته که صنعت مالی تلاش دارد دوباره کارکنان و کارمندان را به دفترهای کاری بازگرداند تا کسب‌وکارها به وضعیت عادی خود برگردند. در عین‌حال، سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون هم مانند شعله‌های آتش در جنگل، زبانه می‌کشد.

بسیاری از دیگر بانک‌های اصلی و مهم آمریکایی نظیر گلدمن ساکس، مورگان استنلی و جی‌پی مورگان چیس هم مدتی است کارکنانی را که واکسینه نشده‌اند، دورکار کرده‌اند اما هنوز تصمیم به اخراج این دسته از کارکنان خود نگرفته‌اند.

برخی از دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر گوگل هم سیاست «کار در برابر واکسن» (No-Jab, No-Job: اگر واکسن نزنید، خبری از کار هم نیست) را در سطوح مختلف به اجرا درآورده‌اند.

در حال حاضر بیش از 90 درصد از کارکنان سیتی گروپ واکسینه شده‌اند و به دنبال اعلام خبر اخراج کارکنانی که واکسن نزده‌اند، موج واکسیناسیون در میان کارکنان این شرکت به راه افتاده ‌است. البته سیتی گروپ گفته برای اقلیت‌های مذهبی و کسانی که بیماری‌های خاص دارند، مطابق با قوانین محلی و ایالتی برخورد می‌کند.

این بانک اعلام کرده است، سیاست جدید را هم‌ راستا با سیاست دولت جو بایدن در آمریکا در نظر گرفته تا بتواند از قراردادهای دولتی هم پشتیبانی کند، چرا که دولت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشتری این بانک است.
جنبشِ مُسریِ ضد واکسیناسیون واکسیناسیون به یکی از مسائل تفرقه‌برانگیز در آمریکا بدل شده که به بسیاری از دیگر کشورها هم سرایت کرده‌ است. بسیاری از افراد سرسختانه با واکسیناسیون مخالفت می‌کنند.

طرحی که دولت بایدن ارائه کرده، شرکت‌هایی را که بیش از 100 نفر نیروی کار دارند، ملزم کرده کارکنانش واکسینه باشند یا به صورت هفتگی، تست کرونا بدهند. البته بسیاری از افراد از جمله جمهوری ‌خواهان در آمریکا با این دستورالعمل‌ها و طرح‌های جدید مخالفت کرده‌اند.

شرکت‌ها اصولا کارکنان خود را تشویق می‌کنند که واکسن بزنند اما به ندرت جرات می‌کنند این اقدام را به صورت قانونی و اجباری در پیش بگیرند. اقدام سیتی گروپ می‌تواند اقدامات جدیدی را در وال‌استریت کلید بزند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وال استریت جو بایدن واکسیناسیون کرونا اخراج سیتی گروپ سیتی گروپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

کد خبر 6097579

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها