Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب (20 دی) نوبت به شهاب محمدی رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با محمدی نظر ایشان در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

شهاب محمدی در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. محمدی متولد سال 1357 در قائمشهر است. ایشان دندانپزشک و از اهالی قدیمی مطبوعات ورزشی که کارش را در سال 1378 با روزنامه اخبار ورزش شروع کرد و سالها بعد دبیر سرویس فوتبال روزنامه خبر ورزشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شهاب محمدی تیم منتخب قرن خود را در رسانه طرفداری این گونه معرفی می کند.

دروازه بان:

احمدرضا عابدزاده‌ را انتخاب می کنم. عابدزاده شجاع، دارای خصوصیات شایسته رهبری تیم در داخل میدان و انگیزه بخش به بازیکنان تیم ملی بود و سایر گلرهای تاریخ فوتبال ایران به نظر من واقعا از او کمتر هستند.

مدافعان:

انتخاب اولم محمد پنجعلی است. یک مدافع قدرتمند، باهوش و شایسته بود که به راحتی از پس بهترین مهاجمان تیم های رقیب برآمده و آن قدر خوب بود که می توانست حتی تا 45 سالگی در فوتبال کشورمان مطرح باشد. دیگر انتخابم در این پست سیدجلال حسینی است. همین حالا وقتی در داخل میدان نیست دفاع پرسپولیس قدرت تمرکز خود را از دست می دهد، او توانست در هر مرحله با مسائل پیش آمده خودش را سازگار کند و برای حضور بهتر در میدان خودش را نوسازی و احیا کند.

دفاع چپ:

مجتبی محرمی را انتخاب می کنم. می توانست با رعایت برخی از اصول از سطحی که بود بالاتر و شایسته تر مطرح کند اما به هر حال مجتبی محرمی در همین کلاس هم بهترین دفاع چپی بوده است که من در تاریخ فوتبال ایران ملاحظه کرده ام.

دفاع راست:

جواد زرینچه انتخاب من در این پست است. تداوم کار او در فوتبال ایران شایسته و قابل تمجید بوده است، از زمانی که تنها با 20 سال سن در تیم ملی حضور یافت تا 14 سال بعد که هنوز در تیم ملی بود سطحی از امادگی و شادابی را در کار خود حفظ کرد.

هافبک راست:

مهدی مهدوی کیا. مهدوی کیا کاملترین عنصر انسانی فوتبال ما در منطقه راست میدان و از بهترین وینگرها و پیستون های تاریخ فوتبال ایران و آسیا بوده و فوتبال مدرن چیزی بود که به فوتبال کشورمان ارائه کرد.

هافبک چپ:

ناصر محمدخانی را انتخاب می کنم. محمد خانی در دوره ای فوتبال بازی می کرد که می توان بدون تردید درباره اش گفت که 20 سال از نسل خودش پیش بود، تصور می کنم فوتبال امروز با حضور ناصر محمد خانی چقدر جذاب تر و شایسته تر می شد.

هافبک دفاعی:

کریم باقری انتخاب من در این پست است. هافبک دفاعی نبود، یک گلزن مادرزاد، یک پاسور قهار و یک بازی ساز بالفطره بود، کریم باقری در پست دفاع هم شایسته بود اما در هافبک دفاعی بهتر و توانا تر بود.

هافبک نفوذی:

شاهرخ بیانی‌ را انتخاب می کنم. شاهرخ بیانی را از این جهت برگزیده ام که فوتبالیستی همه کاره در خط میانی بود و او هم عمر فوتبالش را در سنین بالای 30 به علت انتخاب های اشتباه و تمرین نکردن و جدایی از استقلال خراب کرد وگرنه او می توانست حداقل تا 35 سالگی به فوتبال ادامه دهد.

مهاجمان:

علی دایی اولین انتخاب من در این پست است. دایی سمبل فوتبالی بود که از میانه دهه هفتاد مسیر پیشرفت را گرفت و به خانه مردم آمد، او برای اولین بار با رکورد گلهایش ایران را در سطح جهان صاحب غرور کرد، دایی متفاوت از همه تاریخ فوتبال ایران بود. دیگر انتخابم در‌این پست علی کریمی است. کریمی را در خط حله در کنار علی دایی قرار می دهم چون اعتقاد دارم او توان و شایستگی حضور توام در خط میانی و خط حمله را داشته و صاجب چنان توانی بود که حتی در بازیهای آسیایی 1998 بانکوک برای تیم ملی در دفاع کنار هم بازی کرد.

سه بازیکن برتر قرن:

نفر اول علی کریمی، کریم باقری نفر دوم و علی دایی نفر‌‌ سوم.

مربیان قرن:

در بخش مربی ایرانی حشمت مهاجرانی را انتخاب می کنم.بهترین مربی خارجی نیز نام برانکو ایوانکویچ را می نویسم.

بهترین داور:

علیرضا فغانی

بهترین تیم:

تیم ملی ایران در جام جهانی 1998

سه ورزشکار قرن:

حسن یزدانی نفر اول، رسول خادم نفر دوم و بهداد سلیمی نفر سوم.

 

اخبار داغ 

لیلا بلوکات از خط قرمز بی حجابی گذشت + عکس ها فوری: سند تخلف نایب رییس فدراسیون فوتبال / آبرو ریزی تازه + صورتحساب و نامه بدهی فدراسیون کشف حجاب مرجانه گلچین + عکس دردسر جدید فدراسیون فوتبال؛ پرونده نایب رییس فدراسیون به مجلس کشیده شد + فیلم قاضی استرالیایی رای به لغو قرنطینه فوری جوکوویچ داد حال و هوای دیدنی کامرونی‌ها موقع تماشای فوتبال (عکس)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تاریخ فوتبال ایران انتخاب می کنم شهاب محمدی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران تمرینات خود برای دیدار حساس مقابل تراکتور در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران را در حالی از سر گرفته که حضور پررنگ ستاره فرانسوی در تمرینات این تیم محسوس است.

کوین یامگا، بازیکن محبوب هواداران استقلال، که پس از مصدومیت شدید از ناحیه چشم ارکان مختلف فوتبال ایران و به خصوص دوستداران این تیم را نگران کرده بود، حالا با چشم بسته در تمرینات تیمش حضور دارد.

یامگا در تمرینات آمادگی جسمانی تیمی پا به پای سایر بازیکنان تمرین می کند تا از آمادگی لازم برای دنبال کردن فوتبال جا نماند و به محض فراهم شدن شرایط بازی در فصل آینده بتواند بدون از دست دادن زمان اضافه تر، برای استقلال به میدان برود.

دیگر خبرها

  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران