Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب با "وانگ ایی" همتای چینی خود درخصوص برنامه هسته‌ای و مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق از رسانه‌های سعودی، از دیگر موضوعات مورد بررسی میان دو طرف که در شهر "ووشی" در جنوب چین انجام شد، موضوع تضمین امنیت در افغانستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوطرف در این دیدار همچنین توسعه روابط راهبردی میان چین و عربستان و دیگر موضوعات مشترک مورد اهتمام دو کشور را بررسی کردند.

بن فرحان در توئیتی نوشت: به توسعه همکاری و هماهنگی دوجانبه در تمام زمینه‌ها با چین امیدواریم.

وزیر امورخارجه عربستان به همراه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای برگزاری جلساتی با مقامات چینی به این کشور سفر کرده است.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از آمریکاست و مصرف کننده اصلی نفت و یکی از سرمایه‌گذاران خارجی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

دیدار مقامات کشورهای عرب خلیج فارس با مقامات چینی تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

در این سفر چند روزه، وزیران امورخارجه کویت، عمان، بحرین به همراه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، بن فرحان را در سفر به چین همراهی می‌کنند.

دیدار وزیران امورخارجه عربستان و چین یک هفته پیش از سفر احتمالی "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امورخارجه ایران به چین صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت چین مذاکرات وین شورای همکاری خلیج فارس حسین امیرعبداللهیان افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم