Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش عراق دوشنبه شب حمله انتحاری با یک دستگاه موتورسیکلت که برای حمله به یک بازار سنتی در استان الانبار در غرب عراق پیش بینی شده بود را خنثی کرد.

به گزارش برنا، هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار اطلاعاتی دریافتی حکایت از آن داشت که یک دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده به همراه مقادیر زیادی از مواد منفجره، در بیابان "الرطبه" در شمال منطقه "وادی حوران" تعبیه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، تروریست‌ها به دنبال فرصت بودند که مواد منفجره را به وسیله یک فرد انتحاری و به منظور آن که انفجار آن قربانیان زیادی داشته باشد، وارد بازار شهرستان "الرطبه" کنند که مالامال از افراد بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس این اطلاعات دریافتی، نیروهای اطلاعات عراق به محل این موتورسیکلت رفتند و توانستند آن را در درون یک اتاق در روستایی متروکه در شمال شهرستان الرطبه درحالی که برای انفجار آماده شده بود، پیدا کنند.

در این بیانیه تأکید شده است که مواد کشف شده منفجر و جستجو برای یافتن تروریست ها در منازل اطراف انجام شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتش عراق دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سخنانی تاکید کرد: تنها در صورتی سودان شاهد صلح خواهد بود که نیروهای پشتیبانی سریع از منطقه‌هایی که به اشغال خود درآورده‌اند خارج شوند و به منطقه‌هایی بروند که مورد پذیرش قرار بگیرند.

رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان در ادامه با اشاره به زمان آغاز روند سیاسی در این کشور افزود: تا زمانی که جنگ در کشور پایان نیابد هیچ‌گونه روند سیاسی وجود نخواهد داشت.

البرهان تاکید کرد: آتش جنگ را کسانی روشن کردند که سلاح به دست گرفتند، افراد بی‌گناه را کشتند و هم‌وطنان ما را از خانه‌هایشان آواره کردند.

وی افزود: ارتش به نبرد و پیشروی تا شهر الجنینه مرکز استان دارفور غربی ادامه خواهد داد.

در بُعد میدانی نیز ارتش سودان حمله‌ای پهپادی را علیه مراکز تجمع نیروهای پشتیبانی سریع در «خارطوم» پایتخت این کشور به انجام رساند.

ارتش سودان اعلام کرد که این حمله شامل برخی شهرک‌های خارطوم چون «الامتداد»، «الصحافات»، «الطایف» و «الجریف غربی» شده است.

همچنین بر اساس اعلام ارتش سودان، این حمله پهپادی تلفاتی مالی و جانی را به نیروهای پشتیبانی سریع وارد کرده است.

گفتنی است از نیمه ماه آوریل سال گذشته میلادی درگیری‌های داخلی در سودان میان ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی «ژنرال محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) آغاز شد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد درگیریِ بیش از یک ساله میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به کشته‌شدن حدود ۱۵ هزار سودانی و آوارگی نزدیک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر انجامیده است.

کد خبر 6094684

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن