Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور حکمی، ولی جهانی را به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان منصوب کرد.

ولی جهانی متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی، استاد دانشگاه و مشاور فرهنگی پژوهشکده گیلان شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کتاب‌های متعددی در زمینه باستان شناسی، تاریخ و گردشگری، مقالات متعدد علمی - پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی را تالیف کرده است.

سرپرستی ۴۰ فصل بررسی و کاوش باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی و باستانی گیلان هم بر عهده، ولی جهانی بود.

از دیگر سوابق اجرایی جهانی می‌توان به معاونت معرفی آموزش اداره کل میراث فرهنگی، معاونت میراث فرهنگی اداره کل، دبیری شورای فنی اداره کل، ریاست مرکز باستان شناسی استان، ریاست اداره ثبت آثار، پژوهشگر برتر میراث فرهنگی گیلان و دبیری همایش‌های علمی و اجرایی اشاره کرد.

پیش از این مسعود حلاج پور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بود.

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باستان شناسی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی باستان شناسی ولی جهانی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم


علیرضا عسکری مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.
او افزود: هم اکنون تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.
عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.
او گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا