Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا و برزیل در مورد اولویت های مشترک از جمله نیاز به یک واکنش قوی و متحد در برابر تهاجم های احتمالی بیشتر روسیه به اوکراین گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از فرصت همکاری با برزیل در دوره عضویت  این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال و در خصوص طرح های گفت و گوی دوجانبه در سطح بالا و وضعیت امنیتی در هائیتی رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا با محوریت مساله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو آغاز شد.

به گزارش  خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که هدایت هیات روسیه را برعهده دارد و همچنین الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه دقایقی پیش وارد محل نمایندگی آمریکا در ژنو شدند.

سرگئی ریابکوف پیش از این مذاکرات اعلام کرد که موضع مسکو در مذاکرات تضمین های امنیتی با واشنگتن پایدار و تزلزل ناپذیر است و آمریکا باید برای مصالحه آماده شود.

وی گفت: ایالات متحده باید آماده سازش باشد. روسیه با موضع روشنی به اینجا آمده است که شامل شماری جوانب است که از دیدگاه من، درک آن آسان است و آنقدر مشخص به ویژه در سطحی بالا تدوین و تنظیم شده است که انحراف از رویکردهای ما غیرممکن است.

گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار خواهد شد و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه  آمریکا ریاست هیات آمریکایی را در گفت و گوهای دو جانبه راهبردی با روسیه برعهده دارد.

وزارت امور خارجه روسیه  ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات ارائه ‌کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و سطح نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند.

مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نکرده است. با این وجود، مقامات آمریکایی می گویند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های مسلح ناتو در اروپا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تجربه‌ترین دولتمرد جهان توصیف کرد.

کلارک گفت: "پوتین باتجربه‌ترین دولتمرد در دنیای مدرن است. او یک مامور اطلاعاتی حیله گر است و اگر او برود برای ما بسیار بهتر است. "

به گفته وی، در تابستان امسال روسیه یک "بازی بزرگ" را برای آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اوکراینی انجام خواهد داد.

او اذعان کرد که "شرایط در نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بسیار سخت است" و درگیری بین روسیه با اوکراین و ناتو را "مسابقه استقامتی" نامید.

به گفته وی، سال ۲۰۲۵ ممکن است برای روسیه، اوکراین و ناتو تعیین کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل