Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:22:21 GMT

کاروان نظامیان آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۰۸۳

کاروان نظامیان آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد: بامداد سه شنبه یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در السماوه مورد حمله قرار گرفت.

هنوز هیچ جزئیاتی در مورد تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است. طبق گزارش رسانه‌های عربی این حمله با استفاده از دو گلوله ضد تانک صورت گرفته است.

پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه در هفته گذشته و همزمان با دومین سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس بارها هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامگاه چهارشنبه، منابع عراقی خبر دادند که پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق (غرب) بار دیگر هدف حمله شدید راکتی قرار گرفته است. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که پایگاه عین الاسد با ١٢ راکت ۱۰۷ میلیمتری هدف حمله قرار گرفته است. پیش از این نیز پایگاه آمریکایی ویکتوریا در چند مرحله هدف حملات راکتی قرار گرفت.

به دنبال ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد. طبق قانون، نظامیان آمریکایی باید تا آخر ماه دسامبر به صورت کامل از عراق خارج می‌شدند. اما براساس اعلام منابع عراقی ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در عراق با تغییر عنوان از نظامی به مستشاری حضور دارند. آمریکا با تشدید ناامنی در عراق به دنبال تداوم اشغالگری خود در این کشور است. این در حالی است که مردم و نهادهای مختلف عراقی خواستار اخراج کامل آمریکا از کشورشان هستند.

کد خبر 5396899

منبع: مهر

کلیدواژه: ابو مهدی المهندس ارتش آمریکا پارلمان عراق قاسم سلیمانی عراق کاروان نظامی آمریکا عراق قزاقستان ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین ایران مذاکرات وین اوکراین سوریه عربستان سعودی پارلمان عراق سازمان پیمان امنیت جمعی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ