Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@16:47:50 GMT

نابودی جوش‌های سرسیاه بینی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۰۸۸

نابودی جوش‌های سرسیاه بینی

رفع جوش‌های سرسیاه بینیبا وجود حکایت‌های معروفی که درباره جوش‌های سرسیاه روی بینی بر سر زبان‌ها افتاده، وجود چنین جوش‌هایی به دلیل کثیفی پوست نیست. ناطقان: در حقیقت شستن زیاد بینی و صورت، پوست بینی را چرب‌تر و جوش‌های سرسیاه را پدیدار می‌کند. معمولا برای رهایی از این جوش‌های کذایی، خالی‌ کردن آنها اولین گزینه‌ای است که به ذهن ما می‌رسد، اما با این کار، تنها بینی خود را پر از روزنه‌های خالی خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






اگر به این کار ادامه دهید، در نهایت به پوستتان آسیب می‌رسانید. در اینجا 6 راه‌حل ساده برای از بین‌بردن جوش‌های سرسیاه روی بینی را بیان می‌‌کنیم:

1- در طول روز صورت خود را دوبار بشویید؛ یک بار هنگام صبح و یک بار غروب. سپس با استفاده از لوسیون پاک‌کننده ملایمی صورت خود را شستشو دهید، پوست بینی‌تان را بیشتر. اگر احساس کردید پوستتان خشک یا پوسته‌پوسته شده، لوسیون خود را تغییر دهید و فقط یک بار در طول روز از آن استفاده کنید.

2- برای صورت خود لوسیون‌هایی بخرید که حاوی اسیدسالیسیلیک یا پراکسید بنزوئیل باشند. این اطلاعات از تحقیقات مرکز بهداشتی دانشگاه مریلند به دست آمده است. دو لوسیون حاوی این مواد را در آن واحد با هم مصرف نکنید، چون با واکنش ناخوشایندی مواجه خواهید شد.

3- یک بار در طول هفته، صورتتان را بخور دهید. کاسه‌ای را پر از آب‌جوش کنید. حوله‌ای را روی سر خود قرار دهید و روی کاسه خم شوید به طوری که حوله کاملا دور سرتان را گرفته باشد و بخار ایجادشده از زیر حوله خارج نشود. به مدت 5 دقیقه صورت خود را بخور دهید. سپس به آرامی صورتتان را خشک کنید.

4- در طول هفته، یک بار پس از بخور دادن صورت، از چسب‌های مخصوص از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده کنید. چسب را روی بینی خود قرار دهید و سپس با توجه به زمان تعیین شده در دستورالعمل استفاده از این چسب، آن را روی بینی نگه دارید. به خاطر داشته باشید که حتما پیش از انجام این کار، باید بینی خود را خشک کنید. سپس چسب را به دقت از روی بینی بردارید. چسب باید برخی از سیاهی‌ها و چرک‌ جوش‌های روی بینی را به خود جذب کرده باشد، به طوری که دیگر نیازی به خالی کردن جوش‌ها نباشد. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.



5- در طول روز یا پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده بدون روغن به پوست بینی خود بمالید. محصولاتی که حاوی روغن نیستند، چربی پوست را کاهش می‌دهند که این مساوی با کاهش جوش‌های سرسیاه هم هست.


6- با پزشک خود مشاوره کنید و از او بخواهید کرم رتینویید غنی از ویتامین A برایتان تجویز کند. این داروها، اندازه روزنه‌های پوستی شما را کاهش می‌دهد و آنها را منقبض می‌کند. هنگام شب، قبل از خواب لوسیون‌هایی را که پیش از این به آنها اشاره شده، به صورت خشک و تمیزتان بزنید.

برنامه مراقبت از پوست خود را به صورت مداوم ادامه دهید. اگر نتایج دلخواه به سرعت پدیدار نشد، خسته و ناامید نشوید. هرگز صورت خود را محکم مالش ندهید. این کار پوستتان را چرب‌تر می‌کند.

منبع :Salamatnews.com

برچسب ها: جوش ، سرسیاه ، ناطقان ، بینی ، حکایت ، پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جوش سرسیاه ناطقان بینی حکایت پوست جوش های سرسیاه صورت خود بینی خود روی بینی یک بار جوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این تحقیق که در کنگره جهانی ESCMID  در بارسلون ارائه شده است قابلیت استفاده در بیمارستان ها برای تمیز کردن سطوح آلوده را نیز دارد.

دکتر «کورتیس دانسکی» « Curtis Donskey » مجری این طرح می گوید، راهبرد‌های سنتی و فعلی ضد عفونی دارای محدودیت خاصی هستند و دوباره و بسیار سریع مواد ضدعفونی شده بین دوره‌ های تمیز کردن آلوده می شوند.

اشعه ماوراء بنفش معمولی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما می تواند به پوست و چشم آسیب برساند، به این معنی که تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که یک اتاق خالی باشد.

آلودگی مجدد اتاق ها و سطوح به قدری سریع است که هدف محققان ارائه شیوه ای بوده که به طور مداوم اتاق ها را با افرادی که در آن حضور دارند ضد عفونی کند.

در مورد «فرا  UV-C»  وضعیت به دلیل طول موج کوتاه تر آن (222 نانومتر) نسبت به نور میکروب کُش معمولی UV-C (254 نانومتر)، متفاوت است.

بنابراین، نور فرا UV-C  به اندازه نور UV-C معمولی به عمق بافت نفوذ نمی کند. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که فرا UVC بیش از 99.9 درصد از ویروس کرونا که از راه هوا منتقل می شد را در حدود 25 دقیقه از بین برد.

دانسکی افزود: مطالعات بیشتری برای تایید ایمنی این پرتوها مورد نیاز است. وی به یک مطب دندانپزشکی در اوهایو اشاره کرد که لامپ های فرا UV-C را در اتاق های درمان نصب کرده است. پس از هزاران ساعت کار، هیچ گزارشی از عوارض جانبی صورت نگرفته است.

وی افزود: یک رویکرد جدید که می تواند اجرای فرا UV-C را تسریع کند، تنها زمانی است که یک اتاق خالی باشد. در حال حاضر در حال ارزیابی این رویکرد متناوب برای رفع آلودگی اتاق‌ های تجهیزات، حمام، سینک‌ ها و اتاق ‌های بیماران هستیم.

اولین مطالعه در نوع خود که ماه گذشته منتشر شد، مستقیما اثر ضد میکروبی فرا UVC را در برابر پاتوژن‌های موجود در هوا در یک مکان داخلی سرپوشیده نشان داد.

ازن به عنوان یک محصول جانبی

برای دانشمندان، ارزیابی غلظت ازن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوری‌ های فرا UV-C ممکن است مقادیر کمی ازن تولید کنند. گفته می شود ازن می تواند، مثلا، بافت های پوشاننده راه های هوایی انسان را تحریک کند.

تخمین زده می شود که تا 50 درصد از عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی قابل پیشگیری هستند. دانشمندان هشدار می دهند که تمیز کردن روزانه یا تمیز کردن دستی کافی نیست. بنابراین، نیاز به فناوری ای وجود دارد که خودکار، ایمن و مقرون به صرفه باشد مانند نور فرا UVC . نصب آنها ساده، مقرون به صرفه و در از بین بردن منابع بالقوه بیماری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کرم معجزه
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان