Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وضعیت بارش‌های کشور در پاییز چندان مطلوب نبود و میزان بارش‌ها در این فصل بیانگر آن است که پاییز سال جاری آن‌چنان‌که پیشتر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود، یکی از خشک‌ترین‌ فصل‌های ۵۰ ساله اخیر است.

اما وضعیت در زمستان امسال کمی بهتر شده و بارش‌های به نسبت خوبی در کشور به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بـرای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و برخی از منـاطق واقـع در نـوار شمالی کشور پیش‌بینی کرده است.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده بـرای هفتـه دوم منتهی به اول بهمن، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور به‌خصوص مناطق واقع در نیمـه جنـوبی و شـرق کشـور مورد انتظار است به طوری که در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، جراحی زهره، مند کاریـان، طشـک، بختگان، مهارلو، کویر ابرقو سیرجان، کل مهران، کـویر لـوت، هـامون هیرمنـد و بنـدرعباس سـدیج می تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

میزان بارش‌های حوضه‌های آبریز در این هفته

این هفته بیشترین میزان بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با بیشینه ۸۹ میلی‌متر و متوسط هفت میلی‌متر رخ خواهد داد و بعد از آن حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه ۸۴ میلی‌متر و متوسط بارش ۱۷ میلی‌متری قرار دارد.

بیشینه بارش حوضه آبریز دریای خزر این هفته ۶۵ میلی‌متر و متوسط بارش ۹ میلی‌متر خواهد داشت و نیز در حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش‌ها به ۳۸ میلی‌متر و متوسط بارش آن ۲ میلی‌متر خواهد بود.

این هفته دوحوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق متوسط بارش ندارند اما بیشینه بارش در آنها به ترتیب سه و ۲ میلی‌متر است.

حوضه‌های آبریز درجه دو هامون و مشکیل، هامون و هیرمند، بندرعباس - سدیج و رودخانه‌های بلوچستان هیچ میزان بارشی ندارند.

وضعیت بارش در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه

وضعیت بارشی در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه نسبت به این هفته بهتر خواهد بود به گونه ای که در دو حوضه اصلی آبریز خلیج فارس و دریای عمان و فلات مرکزی بارش ۲۰۰ میلی‌متری رخ خواهد داد.

حوضه‌های آبریز اصلی مرزی شرق و دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه بیشینه بارش به ترتیب ۱۴۸ و ۱۰۸ میلی‌متر خواهد بود.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به اول بهمن این گونه است که بیشینه بارش آن به ۸۸ میلی‌متر می‌رسد در حالی که متوسط بارش آن ۲۱ میلی‌متر است.

حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متری با متوسط بارش ۱۸ میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه یازده حوضه آبریز درجه دو کشور بارش ۲۰۰ میلی‌متری را خواهند داشت و در محدوده‌های ۹ گانه مدیریت حوضه‌های آبریز هم ۴ محدوده کارون بزرگ، زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی، فلات مرکزی و شرقی و نیز زاینده‌رود بارش ۲۰۰ میلی‌متری پیش‌بینی‌شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بارش باران حجم بارندگی حوضه های آبریز مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس میلی متر و متوسط حوضه های آبریز بارش ۲۰۰ میلی بیشینه بارش حوضه آبریز وضعیت بارش متوسط بارش میزان بارش میلی متری پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می‌گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

حکمی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران