Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:04:01 GMT

نان آوران کوچک!

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۴۲۵

نان آوران کوچک!

ایسنا/آذربایجان غربی ترک تحصیل از مهمترین مشکلات نظام آموزشی است و منجر به افزایش بی سوادی در جامعه می شود.ترک تحصیل دانش آموزان به عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی که هرکدام تاثیری بر ادامه تحصیل دانش آموزان دارد، وابسته است.

عدم علاقه دانش آموز به درس، کار، سواد پایین والدین، شرایط اقتصادی و خانوادگی، ازدواج در سن پایین هرکدام عواملی هستند که منجر به افزایش ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا ۱۴ ساله که در یکی از میادین ارومیه دستفروشی می کند در گفت وگو با ایسنا افزود: با شیوع کرونا و بخاطراینکه پدرم کارگر است برای کمک به پدرم از کلاس هفتم ترک تحصیل کرده ام.

این نوجوان تصریح کرد: با شیوع کرونا و اینکه درس خواندن به دلیل اینکه باید گوشی و اینترنت داشته باشیم سخت شد من هم دیدم هزینه ها زیاد است درس و مدرسه را رها کردم.

رضا اظهار کرد: خیلی دوست دارم درسم را ادامه دهم اگر شرایط کاری پدرم خوب شود حتما درسم را ادامه می دهم.

علی ۱۶ ساله که در مکانیکی کار می کند در گفت وگو با ایسنا افزود: به دلیل شرایط خانوادگی و کمک به خانواده بعد دوره هشتم دراین مغازه کار می کنم.

وی خاطر نشان کرد: برای من که شرایط ادامه تحصیل را ندارم و نمی توانم با این هزینه ها درس بخوانم بهتر دیدم یک صنعت یاد بگیرم و کار کنم و کمک خرج برای خانواده ام باشم.

علی اظهار کرد: همه دوست دارند درس بخوانند اما وقتی بچه هایی مثل من شرایطش رو نداریم و توسط کسی هم حمایت نمی شوند، مجبوریم ترک تحصیل کنیم.

1686 کودک کار و خیابانی در آذربایجان غربی تحت حمایت بهزیستی 

سعید فریور، مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال ۱۶۸۶ کودک کار و خیابانی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که ازاین تعداد ۱۴۱۱ نفر کودک کار و ۲۷۵نفر کودک حمایتی هستند.

وی تصریح کرد: ۹۷.۵۱درصد این کودکان پسر و تنها ۲.۴۹درصد آنها دختر هستند.

فریور با اشاره به اینکه برخی از این کودکان کار به دلیل شرایط اقتصادی و خانوادگی  از تحصیل باز مانده و یامجبور به ترک تحصیل شده اند خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید از ۱۸ نفر کودکان بازمانده از تحصیل تحت پوشش بهزیستی استان ۱۷ نفر با مساعدت بهزیستی به تحصیل باز گشته اند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه اغلب کودکان کار و خیابانی در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده اند.

فریور با اشاره به اینکه بهزیستی در مواردی تا ۳میلیون تومان کمک هزینه تحصیل به بازماندگان از تحصیل پرداخت می کند، یاد آور شد: ارائه خدمات مشاوره ای، پرداخت کمک هزینه کتب درسی و وسایل تحریر، برگه معرفی جهت ثبت نام در آموزشگاه ها، تهیه پک آموزشی و برگزاری کلاس های تقویتی در مرکز از جمله حمایت های بهزیستی برای بازگردانی کودکان کار و خیابانی تحت پوشش بهزیستی بازمانده از تحصیل به سمت آموزش است.

به گزارش ایسنا؛ نداشتن انگیزه بر ای ادامه تحصیل ،عدم حمایت کافی،بیکاری، درآمد پایین خانواده ها و شرایط بد اقتصادی و درکنار همه این موارد، تاثیرات کرونا بر کسب و کار و درآمد خانواده ها و همچنین مجازی شدن آموزش  منجر شده برخی دانش اموزان پنهان یا آشکار از تحصیل باز بمانند.

دولت،  نظام آموزش و پرورش و نهاد های زیربط  همچون کمیته امداد؛ بهزیستی بایدحداقل شرایط تحصیل  را برای همه دانش آموزان فراهم کنند تا از شیوع معضل ترک تحصیل یا بازماندگی از تحصیل که آینده کشور را تهدید می کند، جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ترك تحصيل کودکان بازمانده از تحصیل کروناویروس آموزش مجازی آذربایجان غربی کار و خیابانی ترک تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: از سال گذشته نهضت تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی اولویت دار شامل ویلچر، تشک مواج و سمعک به تعداد 4 هزار مورد بین معلولان دهک یک تا 7 که دارای معلولیت تایید شده در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی بودند توزیع شد.

شیخانی با بیان اینکه این اقلام براساس نیاز سنجی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیشترین نیاز معلولان اعلام شده بود در اولویت بوده، افزود: پارسال حدود 8 میلیارد تومان تامین اعتبار دراین خصوص انجام شده که امسال پیش بینی می شود این مبلغ حدود 8 تا 10 میلیارد تومان باشد.

وی گفت: افرادی که تاکنون  وسایل کمک توانبخشی را دریافت نکرده اند و  جامانده اند برای  دریافت این اقلام می توانند با مراجعه به ادارات شهرستانها درخواست خودشان را مطرح و در صورت تایید کمیسیون و یا کارشناس مربوطه این اقلام را دریافت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت:  سال گذشته در مرحله اول برای این سه نوع اقلام توانبخشی  و امسال هم در صورت تامین اعتبار  برای تمام وسایل توانبخشی همچون وسایل کمک بینایی، کمک شنوایی، قطعات کاشت حلزون ، واکر ، کالسکه CP  برای معلولان برنامه ریزی شده است .

دیگر خبرها

  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران