Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم «بی رویا» گفت: به عنوان یک کارگردان جوان بی نهایت خوشحالم که امسال شاهد حضور کارگردانان کار اولی زیادی در جشنواره فیلم فجر هستیم و به نوعی به استقبال یک جشنواره فیلم فجر جوان می‌رویم.

آرین وزیردفتری در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین مراحل حضور فیلم سینمایی «بی‌رویا» در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم «بی رویا» خیلی وقت است که آماده شده اما نسخه نهایی آن کمی با تاخیر و تا آخر هفته به دبیرخانه ارسال خواهد شد، دلیل اصلی این تاخیر هم آن بود که ما منتظر دریافت پروانه نمایش بودیم و پس از صدور این پروانه در صدد ارسال نسخه نهایی اثر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: البته این را هم اضافه کنم که هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر نسخه تقریبا نهایی اثر را مشاهده کردند و اگر به ارسال نسخه نهایی اشاره می‌کنم منظور اصلاحات آخری است که فیلم برای نمایش روی پرده سینما نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وزیردفتری درباره احتمال موفقیت فیلم «بی‌رویا» در این دوره از جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: واقعیت من فکر می‌کنم که این فیلم جذابیت‌های فراوانی برای مخاطب خواهد داشت زیرا در حال و هوای فعلی سینما اثری متفاوت محسوب می‌شود و به نوعی برای مخاطب خود تازگی دارد. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: «بی‌رویا» از نظر من اثری متفاوت و چالش برانگیز است، اثری که مخاطب را درگیر قصه‌ای معمایی کرده و هر لحظه تحلیل‌های تماشاگر بر اثر را به بازی می‌گیرد، به نظرم مخاطبان و تماشاگران فیلم سینمایی «بی رویا» راضی سالن سینما را ترک خواهند کرد. اما در مورد اینکه هیات داوران با فیلم چه برخوردی خواهند داشت را نمی‌دانم زیرا هنوز آثار دیگر را ندیده ام و نمی‌دانم که این فیلم با چه آثاری به رقابت می‌پردازد. 

این کارگردان جوان سینما در همین رابطه افزود: البته این را بگویم که فیلم سه بازیگر بسیار خوب دارد که هر سه بازیگر آن نقش‌هایی متفاوت نسبت به کارهای قبلی خود تجربه کرده اند، این اتفاق برای آنها شانس زیادی در کسب جوایز به همراه خواهد داشت، همین طور در بخش‌های فنی و هنری همچون فیلمبرداری، فیلمنامه، طراحی صدا و اکثریت بخش‌ها شخصا از اثر راضی بوده و فکر می‌کنم این فیلم در تمامی بخشها شانس خود را خواهد داشت. 

وی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بالاخره هر هنرمندی دوست دارد که از وی تقدیر شود، بدون شک من هم از اینکه بتوانم سیمرغ جشنواره را به دست بیاورم خوشحال خواهم شد، خوشبختانه در عرصه فیلم کوتاه در بخش داخلی و خارجی جوایزی را دریافت کرده ام و شیرینی این اتفاق را می‌دانم، به طور کلی این انرژی مثبت پس از دریافت جایزه برای هرکسی لذتبخش است. 

وی درباره حضور نسل جوان در چهلمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: به عنوان یک کارگردان جوان بی نهایت خوشحالم که امسال شاهد حضور کارگردانان کار اولی زیادی هستیم و به نوعی به استقبال یک جشنواره فیلم فجر جوان می رویم، امیدوارم مخاطبان پیش قضاوت نسبت به این اتفاق نداشته باشند که حال اگر اسامی شاخص نسبت به سالهای گذشته کمتر شده شاید جشنواره کم رمقی در پیش باشد، از همه دعوت می کنم به سینماها بیایند و آثار این کارگردانان جوان را تماشا کنند زیرا مطمئنا امسال هم در جشنواره استعدادهای خوبی به سینمای کشور معرفی خواهد شد. 

وزیر دفتری درباره کیفیت آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر ادامه داد: طبیعتا من فیلمها را ندیده‌ام و نمی توانم قضاوتی داشته باشم اما امیدوارم شاهد آثار درخشانی باشیم زیرا همیشه دوست دارم که با آثار درجه یک رقابت داشته و اگر جوایزی می گیرم در رقابت به این چنین آثاری باشد. 

وی ادامه داد: امسال با جشنواره فیلم فجر جوانی روبرو هستیم و من از این بابت خوشحالم زیرا بسیاری از کارگردانان جوانی که امسال فیلم دارند را می شناسم و میدانم که در کار خود متبحر هستند. 

وی درباره غیبت برخی کارگردانان نام آشنا در جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: طبیعتا حضور برخی کارگردانان می توانست جذابیت این جشنواره را بیشتر کند، اما برخی آثار به جشنواره نرسیدند و برخی کارگردانان خودشان ترجیح دادند امسال در جشنواره حضور پیدا نکنند، اما در قبال برخی آثار که پروانه نمایش نگرفتند و یا به هر دلیلی با وجود آماده بودن به جشنواره نیامدند ناراحتم، زیرا حضور آنها باعث رونق بیشتر جشنواره و جذابیت برای سینماگران و تماشاگران می شد. بالاخره تمامی این آثار پروانه ساخت داشتند و به آنها اجازه ساخت آن اثر داده شده بود و عجیب است که در لحظه نهایی در دریافت پروانه نمایش به مشکل خوردند. 

وزیر دفتری پیرامون همکاری با بازیگران چهره در نخستین ساخته بلند سینمایی خود خاطرنشان کرد: من پیشتر هم در آثار کوتاهم با بازیگران چهره همکاری کردم اما طبیعتا یک پروژه سینمایی بلند در تمامی بخشها متفاوت خواهد بود. خوشحالم که تهیه کننده و بازیگران به من اعتماد کردند و به نوعی توانستم کاملا کار خودم را در پروژه به نهایت برسانم، به جد می توانم بگویم که این فیلم تماما ساخته من است و ضعف و قوت خروجی اثر هرچه باشد را خواهم پذیرفت. البته شخصا سعی کردم کاملا آماده و مشرف به تمامی بخشهای فیلم وارد پروژه شوم و شاید همین باعث شد تا بتوانم اعتماد تمامی عوامل را به خود جلب کنم. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سینما جشنواره فیلم فجر اخبار سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما جشنواره فیلم فجر اخبار سینمای ایران جشنواره فیلم فجر بی رویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست

به گزارش قدس آنلاین،  اولین دورهمی آسمونی‌ها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیت‌های سینمایی نوجوان‌ها در مجموعه‌های سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی در خانه هنرمندان برگزار شد.

سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت‌ فضا نصف بچه‌هایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و انشالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.

موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم

او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانواده‌های بچه‌های عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچه‌های عضو بادبوم بخاطر اینکه این‌ سال‌ها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر می‌کنیم.

دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچه‌های ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.

امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است،  تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودی‌ها باشد چون می‌خواهیم ثابت کنیم نوجوان‌ها می‌توانند آینده‌ خودشان را شکل بدهند.

 برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید

سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی به‌شدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی می‌توان از اندوخته‌های آن استفاد کرد.

او از تکرار تجربه در نوجوانی به‌عنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد و خطا کرد چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آن‌ها استفاده مفید کرد.

این فیلمساز در توصیه‌هایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزان‌قیمت شروع کرده‌ام. به بچه‌هایی که می‌خواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه می‌کنم از خودتان و تجارب و خاطرت‌تان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.

 به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است

خردمندان از ایده به‌عنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطرات‌تان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی می‌شناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همین‌ها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.

او به ذکر نمونه‌هایی از تجارب مشترک بچه‌ها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که به‌خوبی آن را می‌شناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آن‌ها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساخته‌اند. البته اینکه آیا این خاطرات به‌تنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آن‌ها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.

کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوان‌ها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی می‌شد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و  این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را به‌خوبی می‌شناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم می‌توانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصه‌ی واقعی داشت با هدف حرکت به‌سمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.

خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه می‌کنم تجربیات و خاطرات‌ خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که به‌شدت آن‌ها را می‌شناسید را بنویسید که برای شما تولید داستان می‌کنند. به‌نظرم فیلم ساختن به‌شدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلم‌سازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.

او افزود: بچه‌هایی که می‌خواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و ده‌ها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیه‌سازی کنند و برای نقش‌های مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی  مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب