Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاد نامداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زنی ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان در سطح روستاهای جنگلی،  قطع گسترده درختان جنگلی مشاهده شد.

وی افزود: متاسفانه در روستای ینگیجه از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان درختان جنگلی باارزش زیادی توسط افراد سودجو قطع شده بود که ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی اقدام به مستندسازی و مختصات برداری از محل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: با تحقیقات محلی انجام شده و پیگیری ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی، عاملان قطع این درختان جنگلی باارزش شناسایی شده و به اداره منابع طبیعی احضار شدند.

وی ادامه داد:‌ بعد از بازجویی دقیق از این افراد سودجو، پرونده تخلف آنها تکمیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد ضمن اینکه محموله درختان قطع شده از محل به حیاط اداره منابع طبیعی منتقل شد.

نامداری از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت تقاضا کرد ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های تخریب و تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان جنگل ایرنا منابع طبیعی قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان جنگل ایرنا مریوان جنگل ایرنا منابع طبیعی قطع درختان حفاظت از منابع طبیعی درختان جنگلی هزار هکتار یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در پایین دست این بند خاکی کم عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6096603

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب