Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان خبر و نسبت به افزایش الاینده‌های جوی در استان‌های پرجمعیت و صنعتی هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استا‌ن‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه شمالی و شرق خوزستان، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران،‌ وزش باد شدید موقتی و با احتمال رعدوبرق در استان‌های جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهدبود.

فردا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری پیش‌بینی شده و فقط در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

روز جمعه در اکثر مناطق غربی کشور بارش باران، برف و وز باد شدید موقتی روی می‌دهد و شدت بارش‌ها برای استان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی،‌ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی است.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور به جز برخی مناطق شمال غرب و جنوب شرق بارش برف و باران پیش‌بینی شده که شدت بارش‌ها برای شمال شرق و جنوب کشور است.

جمعه و شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر دما 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز ابری است و سرعت وزش باد در جهت جنوب 6 تا 13 کیلومتر خواهد بود. احتمال بارش باران در پایتخت 3 درصد پیش‌بینی شده است. بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که جمعه در تهران احتمال بارش باران 78 درصد است. میزان بارش‌ها نیز حدود 12 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

آبهای زیرزمینی ایران متلاشی شده است/ پیش‌بینی بهار 1401 پر بارش برای کشورپیش‌بینی بارش‌های نرمال و بالاتر از نرمال در زمستان 1400

توصیف سامانه: پایداری و سکون نسبی هوا

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/10/21 : تهران، کرج و اصفهان.

چهارشنبه 1400/10/22 : اصفهان.

پنجشنبه 1400/10/23 : اصفهان.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده(ثابت و متحرک)افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهر، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی پیش بینی شده بارش باران بارش برف بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) بر اثر فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که شدت ناپایداری‌ها طی روز پنجشنبه خواهد بود.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان سامانه بارشی همرفتی از ظهر روز چهارشنبه مناطق غرب و جنوب استان به ویژه بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان را در بر می‌گیرد و طی روز پنجشنبه همه مناطق استان اصفهان از جمله آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، زواره، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه را فرا خواهد گرفت.

بر پایه اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان فعالیت این سامانه در روز جمعه نیز در مناطق شرق و شمال استان به ویژه آران و بیدگل، بادرود، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، کاشان، کوهپایه، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نائین، نطنز و ورزنه ادامه خواهد یافت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و توصیه کرده است که هم‌وطنان طی آخر هفته در تردد به ویژه سفرهای برون شهری و کوه‌نوری احتیاط کرده و توقف و عبور و مرور در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه روز شنبه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 6090047

دیگر خبرها

  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان