Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:59:02 GMT

درخشش فیروزجا اتفاقی نیست!

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۸۸۰

درخشش فیروزجا اتفاقی نیست!

یک سایت تخصصی شطرنج در گزارشی به عملکرد فیروزجا در سال ۲۰۲۱ پرداخت و نوشت که درخشش او اتفاقی نیست.

به گزارش ایسنا، سایت chessbase در گزارشی به عملکرد علیرضا فیروزجا در سال ۲۰۲۱ پرداخت و نوشت: در سالی که مگنوس کارلسن برای چهارمین بار متوالی از عنوان قهرمانی کلاسیک خود دفاع کرد، یک بازیکن جوان و خطرناک برای کارلسن نروژی خودنمایی کرد؛ علیرضا فیروزجا ۱۸ ساله با به نمایش گذاشتن نتایج باورنکردنی در سال ۲۰۲۱ به رتبه دوم رنکینگ جهانی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی می‌اندازیم که چگونه استاد بزرگ ایرانی الاصل در ۱۲ ماه ۵۵ واحد ریتینگ خود را افزایش داد.

این سایت شطرنج ادامه داد: شش سال پیش(در سال ۲۰۱۶)، خبر از پیروزی غافلگیرکننده یک نوجوان ۱۲ ساله در مسابقات قهرمانی ایران در جهان مخابره شد. علیرضا فیروزجا، بچه خندان و با روحیه با ریتینگ ۲۵۹۰ قهرمان مسابقات کشور شد.

دو سال پس از اولین قهرمانی فیروزجا ایوان سوکولوف هلندی، سرمربی پیشین شطرنج ایران که با فیروزجا هم کار کرده بود، گفت: برای من واضح بود که شطرنج بازان جوان ایران پتانسیل بالایی دارند. من در آن زمان با رییس فدراسیون صحبت کردم و به او گفتم که آن‌ها پسران بسیار با استعدادی دارند اما چیزی که آن‌ها متوجه نمی‌شوند این است که در علیرضا فیروزجا روحیه قهرمانی جهان وجود دارد.

در سال ۲۰۱۹ فیروزجا شروع به نشان دادن نتایج قابل توجهی در مسابقات آزاد کرد و در ماه آگوست پس از عملکرد قوی در لیگ ترکیه به باشگاه ۲۷۰۰ پیوست و عنوان سوپر استاد بزرگی را به نام خود کرد.

در سال ۲۰۲۰ و در میان سخت‌ترین محدودیت‌های کرونا، فیروزجا به‌خاطر توانایی‌هایش به‌عنوان یک بازیکن آنلاین مورد تحسین قرار گرفت. در ماه آوریل، فیروزجا قهرمان جهان یعنی مگنوس کارلسن را در یک مسابقه غیررسمی شکست داد.

این سایت شطرنجی ادامه داد: این موفقیت‌ها اتفاقی نیست. فیروزجا به قدری در شطرنج تأثیرگذار بوده است که قهرمان جهان (کارلسن)  اظهار دارد که در مسابقه بعدی تنها با او بازی می‌کند. اما چگونه فیروزجا این گونه پیشرفت کرد؟ چه طور او در ۴۵ بازی ۵۵ واحد ریتینگ خود را افزایش داد؟  

او با حضور در رقابت های تاتا استیل، گرند سوییس، قهرمانی تیمی اروپا و رقابت‌های شطرنج نروژ عملکردی خیره کننده‌ای داشت و توانست در رده دوم جهان قرار بگیرد. باید دید که این ستاره شطرنج در آینده چه طور عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا علیرضا فیروزجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشمیه متقیان، الهام صالحی، امان الله پاپی و صادق بیت سیاح، چهار ورزشکار خوزستانی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان هستند.

زهرا کرم زاده و مهدی فارسی به عنوان مربی از خوزستان، تیم ملی دوومیدانی ایران را در مسابقات قهرمانی جهان همراهی می‌کنند.

مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان از بیست و سوم اردیبهشت ماه در ژاپن آغاز می‌شود و نهم خرداد با شناخت نفرات برتر در ماده‌های مختلف به پایان می‌رسد.

کد خبر 6099553

دیگر خبرها

  • این استقلال دلیل قهرمانی پرسپولیس است
  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • قول می دهم این پرسپولیس قهرمان می شود/ این استقلال شکل قهرمانی نیست
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور