Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -به گفته ستاری بهترین و کم‌هزینه‌ترین عامل در کاهش خسارات، آمادگی پیش از بحران و قبل از حملات در حوزه سایبری و زیست‌محیطی است که این موضوع در زمان آرامش و قبل از وقوع حادثه می‌تواند مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اهمیت طرح جامع پدافند غیرعامل، گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی به‌منظور مقابله با مخاطراتی که ما را تهدید می‌کنند و به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف انرژی آسیب‌های زیرساختی را شناسایی و این طرح را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بابیان اینکه امروزه کلی‌گویی به درد جامعه نمی‌خورد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن احصاء آسیب‌های مختلف آن‌ها را به‌صورت یک برنامه مدون آماده کرده تا به وزارت کشور ارائه شود.

ستاری می گوید: همه دستگاه‌های اجرایی به دلیل وجود پدافند غیرعامل به‌نوعی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی مرتبط می‌شوند و ما موظف هستیم از زیرساخت‌ها مطلع و آسیب‌ها را بشناسیم تا در انجام کمک‌هایی که در دستور کار داریم موفق‌تر باشیم.

وی گفت: دستگاه‌های خدماتی موظفند آنچه مستقیماً به زندگی مردم مربوط می‌شود مانند استمرار توزیع برق، گاز، نفت، آب و ... را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی پدافند غیرعامل مدنظر داشته و برای شرایط بحرانی آمادگی داشته باشند.

ستاری معتقد است: با توجه به پیش‌بینی آب و هوایی در حال حاضر وضعیت مخاطره‌آمیزی وجود ندارد، اما لازم است همواره در بخش گاز، نفت، برق و خطوط انتقال نیرو آمادگی مقابله با حوادث احتمالی طبیعی و غیرطبیعی وجود داشته باشد و از آنجا که نوع خدمت‌رسانی زنجیروار به هم متصل است این زنجیره نباید از جایی قطع شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان آسیب های زیرساختی دستگاه های اجرایی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه ممنوع است.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوءاستفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوءاستفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذی‌ربط خود تخلف محسوب می‌شود.

این بخشنامه همچنین یادآور می‌شود که بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تصریح می‌کند که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان کرده و تاکید می‌کند که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند