Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بی بی سی، این مرد آمریکایی نخستین فرد در جهان است که توانسته یک قلب را با پیوند از یک خوک که اصلاح ژنتیکی شده بود، دریافت کند.

پزشکان می‌گویند این مرد ۵۷ ساله که «دیوید بنت» (David Bennett) نام دارد، سه روز پس از گذشت این عمل هفت ساعته، اکنون وضعیت خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، این پیوند، آخرین شانس این مرد ۵۷ ساله برای زندگی بود؛ هر چند هنوز نیز مشخص نیست وی بتواند با این پیوند مدت زمان زیادی زنده باشد یا خیر. او پیش از این عمل جراحی گفته بود: "من یا می‌میرم و یا این پیوند انجام خواهد شد. من می‌دانم این تیری در تاریکی است؛ اما آخرین فرصت من است."

پیوند قلب خوک به انسان

 

پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند برای آن که بتوانند چنین عملی را انجام دهند، مجوز ویژه‌ای را از سازمان غذا و داروی آمریکا با این استدلال که در صورتی که چنین اقدامی انجام نشود، این فرد خواهد مرد، دریافت کرده بودند.

یکی از بنیانگذاران برنامه پیوند قلب دانشگاه مریلند در این خصوص گفت: "برای تیم پزشکی که این پیوند را انجام داده، این نقطه اوج سال‌ها تحقیق است که می‌تواند زندگی‌ها را در سراسر جهان تغییر دهد."

یکی از جراحان نیز در این خصوص گفت: "این عمل جراحی، جهان را یک قدم به حل بحران کمبود عضو نزدیک‌تر می‌کند."

بنابر آمار‌های رسمی، روزانه ۱۷ نفر در آمریکا در انتظار برای پیوند، جان خود را از دست می‌دهند و در فهرست افراد منتظر پیوند در این کشور، نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قلب آمریکا خوک پیوند قلب قلب خوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ده روسی: رم می‌تواند اولین تیمی باشد که بایرلورکوزن را شکست می‌دهد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد