Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گذر زمان، تغییر نسل‌ها و تحریف واقعیت‌ها می‌تواند دفاع مقدس را به فراموشی بکشد، اما باید سعی کنیم غبارها و زنگارها را با زبان هنر از چهره دفاع مقدس برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که به مدت سه روز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد، معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور دارند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: هر چه سخن در خصوص اهمیت دفاع مقدس بگوئیم، نمی‌توانیم شأن و جایگاه ویژه و مهم دفاع مقدس در تاریخ انقلاب و تاریخ اسلام را بیان کنیم.

وی ادامه داد: ملت ما توانست با دست خالی اما با ایمان و مقاومت این حماسه‌های بزرگ را رقم بزند. اما گذر زمان و تغییر نسل‌ها و همچنین تحریف واقعیت‌ها می‌تواند دفاع مقدس را به فراموشی بکشد، اما باید سعی کنیم غبارها و زنگارها را با زبان هنر از چهره گرانقدر دفاع مقدس برداریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه ملت‌ها را رشد و تعالی می‌دهد فرهنگ است؛ ملت ما تاریخ پرشکوه و گرانقدری دارد که اگر به خوبی به آن بپردازیم می‌تواند آینده کشور را با اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس بسازد.

سرلشکر باقری گفت: ملت ایران پس از سال‌ها دهه‌ها و قرن‌ها حقارت توانستند با لطف خدا و رهبری حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را شکل دهند و بعد از آن با توطئه‌های متعدد و جنگ تحمیلی ۸ ساله مواجه شدند؛ که در آن دوران ملت بزرگ ایران  توانست با دست خالی در برابر دشمن بایستد و چنین افتخار بزرگی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اهمیت تثبیت و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس گفت: طبیعتا با گذر زمان و شکل گیری نسل های بعدی می تواند بستر فراموشی، غبار گرفتگی و زرنگار زدگی را نسبت به اتفاق بزرگ دفاع مقدس ایجاد شود و از طرفی توطئه ها و دروغ پراکنی دشمنان نیز می تواند  واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد.

سرلشکر باقری گفت: حقیقتا آنچه که می تواند از این خطرات و تهدیدات جلوگیری کند این است که بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را بدون تحریف اغراق و دروغ با زبان های متعدد و متنوع هنری و با جذابیت های هنری برای نسل‌ های آتی بیان کنیم که این موجب کنار رفتن زرنگارها و غبارها و نقش برآب شدن توطئه های دشمنان می شود

وی با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت فوق العاده سنگینی است، افزود: درست پرداختن به این موضوع می تواند در تربیت نسل های آینده موثر واقع شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه روحیه و فرهنگ و تاریخ قابلیت ملت سازی دارند، افزود:  اگر بنیان فرهنگی کشوری قوی نباشد، اقتصاد و فناوری به تنهایی عمقی در درون یک ملت ایجاد نمی کند و حتی منجر به فساد و تباهی ملت‌ها خواهد شد.

وی افزود: ملت ما از تاریخ درخشان دفاع مقدس برخوردار است که اگر درست به آن پرداخته شود می تواند در ساختن کشور بزرگ ایران نقش اساسی ایفا کند از این جهت مسئولیتی که کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند فوق العاده سنگین و با اهمیت است و باید این اقدامات در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس از سوی این عزیزان روز به روز به جهت کمی و کیفی توسعه بیشتری پیدا کند.

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دفاع مقدس نسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» که توسط احسان مردوخ روحانی گردآوری شده است، عصر یکشنبه با حضور جمعی از مسؤولان سنندج رونمایی شد.

احسان مردوخ روحانی، پژوهشگر و نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج در مورد این کتاب اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی یونسکو به ثبت رسید و براین اساس ایده اولیه نوشتن کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز به پیشنهاد دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج شکل گرفت که اتمام آن حدود چهار سال به طول انجامید.

وی افزود: اسامی نامدارانی که در این کتاب ذکر شده، شامل خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی هستند که توسط دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج انتخاب شده‌اند.

نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج یادآور شد: در این کتاب اطلاعاتی در مورد ۴۰ نفر از اهالی موسیقی و گروه کامکارها که همگی از نامداران موسیقی شهر سنندج هستند به ترتیب حروف الفبا آمده و کتاب به ۳ زبان فارسی، کردی و انگلیسی چاپ شده است.

مردوخ روحانی خاطر نشان کرد: در مورد برخی از نامداران موسیقی سنندج اطلاعات و داده‌های بسیار کمی وجود داشت که این جزو سختی‌های کار ما بود اما آنچه که آمده سعی شده به درستی بیان شود.

وی بابیان اینکه در جلدهای بعدی این کتاب به زندگی سایر نامداران شهر سنندج نیز پرداخته می‌شود، گفت: سعی خواهیم کرد نواقص و ایرادات این جلد را رفع کنیم که امیدواریم این کتاب فتح بابی برای توجه بیشتر به هنرمندان شهر باشد.

تحقیقات انجام شده در حوزه موسیقی کردی کافی نیست

مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

حمید حاصلی، گفت: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار گیرد.
این هنرمند موسیقی اذعان کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

سنندج در اعتلای فرهنگ و هنر ایران نقش دارد

شهردار سنندج نیز در سخنانی بیان کرد: امروز نام سنندج بر تارک تاریخ می‌درخشد و در حوزه هنر و فرهنگ در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارد و این به دلیل وجود هنرمندان و پیشکسوتانی است که در این استان پرورش یافته‌اند.

سید انور رشیدی سنندج را مهد علم و دانش خواند و گفت: این شهر در اعتلای فرهنگ و هنر ایران نقش مؤثری داشته است.

وی با عنوان اینکه کردستان و خاصتا سنندج دیار بزرگان، پیشکسوتان، ورزشکاران و نام‌آورانی مانند بهزادیان‌ها، عندلیبی‌ها، کامکارها، صادق‌ایوبی‌ها، یوسف‌زمانی‌ها، نعمتیان‌ها، ضیاءالدینی‌ها و …است که نام آوازه جهانی دارند، افزود: سنندج با وجود چنین سرمایه‌ها هنری، ورزشی، فرهنگی و… در عرصه هنر و فرهنگ شهره جهانی یافته و شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت نوروز و پایتخت دف شده است.

وی از تکمیل فرهنگ‌سرای شهرداری سنندج در پارک خیابان شهدا خبر داد و گفت: این طرح آماده افتتاح است و منجر به افزایش سرانه زیرساخت‌های فرهنگی در شهر سنندج و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این نقطه خواهد بود.

رشیدی اضافه کرد: با همکاری مالکان این اراضی شهرداری سنندج موفق به تملک پارک شهدا شد و تنها ۹۶ شعیر آن برای تملک ۱۰۰ درصدی باقیمانده که امیدواریم هرچه زودتر با تملک کامل این پارک شاهد یک پاتوق کاملاً فرهنگی در این نقطه برای شهروندان فهیم شهر سنندج باشیم.

وی استفاده از فضای این پارک برای ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی، برگزاری فستیوال‌های مختلف هنری را از برنامه‌های شهرداری سنندج در پارک شهدا دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با تملک ۹۶ شعیر باقیمانده بتوانیم این ظرفیت را به بهترین نحو ممکن برای خدمت به شهروندان مهیا کنیم.

گفتنی است؛ این کتاب مختصری از شرح حال نامداران موسیقی سنندج شامل خوانندگان، نوازندگان، آهنگسازان و مدرسین موسیقی» و مختصری در خصوص گروه کامکارهاست و یکی از نخستین کتاب‌هایی است که به شرح حال نامداران موسیقی سنندج می‌پردازد و شرح حال هر فرد به صورت مختصر به زبان فارسی و پیش از آن ترجمه این شرح حال ابتدا به زبان انگلیسی و پس از آن به زبان کردی آمده است.

کد خبر 6091446

دیگر خبرها

  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد