Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور قزاقستان از دستگیری عوامل تروریستی ناآرامی‌های اخیر در این کشور خبر داد. خبرگزاری میزان – وزارت کشور قزاقستان با صدور بیانیه‌ای به ارزیابی آماری ناآرامی‌های اخیر در این کشور پرداخت.   به گزارش «اسپوتنیک»، براساس بیانیه وزارت کشور قزاقستان، از زمان وقوع ناآرامی در این کشور تاکنون ۹ هزار و ۹۰۰ نفر دستگیر شدند که بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از آنان در شهر «آلماآتی»، پایتخت این کشور به دلیل مشارکت حملات تروریستی، غارت و دیگر جنایات دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در عین حال، این ناآرامی ها، بیش از ۲۲۰ میلیون دلار خسارت به بار آورد. بیشتر بخوانید: ناآرامی‌های اخیر قزاقستان و مداخله غرب تحقیقات در مورد ناآرامی‌ها در قزاقستان آغاز شد از سوی دیگر، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین و «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در رایزنی تلفنی، به بررسی موضوع قزاقستان پرداختند.   «وانگ یی» تاکید کرد که «پکن» از نیرو‌های تحت ریاست روسیه مستقر در قزاقستان برای کمک به مقابله با ناآرامی ها، حمایت می‌کند.   وزیر خارجه چین افزود «چین و روسیه باید با نیرو‌های خارجی مداخله کننده در امور داخلی کشور‌های آسیای مرکزی مخالفت کرده و از ایجاد هرج و مرج توسط انقلاب‌های رنگی و سه نیروی شیطانی (افراط گرایی، جدایی طلبی و تروریسم) جلوگیری کنند.»   پیشتر تلویزیون دولتی چین اعلام کرده بود که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین به «قاسم جومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان گفته که چین قاطعانه با هر نیرویی که قزاقستان را بی ثبات کند، مخالف است.   انتهای پیام/ برچسب ها: قزاقستان قاسم جومارت توکایف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزاقستان قزاقستان قاسم جومارت توکایف وزارت کشور قزاقستان ناآرامی های اخیر ناآرامی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان