Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان وعده‌های خود را برای اطمینان از تبدیل نشدن دوباره افغانستان به پایگاه‌ گروه‌های تروریستی بین‌المللی تکرار کرد؛ اما اعلام کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کشورهای غربی در امور داخلی آن دخالت نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان خطاب به یک کنفرانس کمک‌رسانی مستقر در واشنگتن گفت که به هیچ شخصی اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان برای آسیب رساندن به بقیه استفاده کند و همچنین به دیگران اجازه مداخله در امور داخلی کشور را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی افزود: ما به منافع و درخواست‌های قانونی سایر کشورها احترام می‌گذاریم و در ازای آن از دیگران رفتاری مشابه‌ای را توقع داریم.

متقی ادعا کرد که تلاش طالبان برای کسب قدرت به شیوه‌ای بسیار "مسالمت آمیز" و "بدون خونریزی" انجام شد.

وی با استفاده از نام موردعلاقه طالبان برای دولتش افزود: "امارت اسلامی افغانستان" (IEA) با پیام وحدت ملی وارد کابل شد و آغوش "صلح و برادری" خود را به‌روی رقبای سیاسی گذشته و حتی رقبای نظامی‌اش گشود. به ندرت می‌توان چنین رفتار "متمدنانه، انسانی و اسلامی" را در تاریخ پیدا کرد.

متقی اشاره کرد که حدود ۵۰۰ هزار کارمند از دولت منحل شده‌ای که در جامعه بین‌المللی شناخته شده بود، به کار خود در زمان طالبان ادامه داده‌اند و افزود که دولت حاکم کنونی از توانایی‌های آن‌ها بدون "تعصب" استفاده کرده است.

طالبان در اواسط ماه اوت ۲۰۲۱، پس از تصرف افغانستان دولت شناخته‌شده و بین‌المللی این کشور را منحل کرد و خود دولتی دوفاکتو را تشکیل داد؛ به موجب این امر، در حال حاضر جامعه‌جهانی و بانک‌های بین‌المللی پول‌ و ثروت این کشور را مسدود کرده‌اند و شهروندان این کشور به‌خصوص در فصل سرما با بحران انسانی مواجه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است