Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت: مردم استان زنجان، از هر گونه خرید و فروش فیش شرکت‌های تعاونی مسکن خودداری کنند.

مسعود بیات‌منش صبح امروز (۲۱ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر دلالان و بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به فضاسازی کاذب در خصوص خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده کرده‌اند که این امر غیرقانونی بود و شهروندان به هیچ وجه این نوع تبلیغات را باور نکرده و فریب دلالان و سودجویان را نخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به هیچ وجه یک مترمربع از زمین‌هایی که تحت عنوان «فتح ثمین غرب آسیا، آبادسازان زرنان، آبادگران خوشه طلایی، آبادگران زمین گلسار» هستند به محدود شهری زنجان الحاق نخواهند شد، تصریح کرد: متاسفانه تعاونی‌ها اراضی زراعی خارج از محدوده را خریداری کرده و تبدیل به سهام و فیش می‌کنند و به قیمت‌هایی به فروش می‌رسانند که این امر غیرقانونی است و باید با این امر برخورد جدی و عملی صورت گیرد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان افزود: شهروندان زنجانی به هیچ وجه شایعات دلالان و سودجویان در خصوص الحاق این زمین‌ها را باور نکنند و این اراضی، جزو اراضی کشاورزی بوده و هرگز زمین کشاورزی تبدیل به اراضی مسکونی و الحاق به محدوده نخواهد شد.

بیات‌منش با بیان اینکه طرح جامع شهر زنجان با مشارکت کارگروه زیربنایی، استانداری، شورای شهر و شهرداری تهیه شده است، گفت: این طرح در کارگروه زیربنایی تصویب شده و زیر نظر همه دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه‌ریزی و در شورای عالی معماری شهرسازی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه افق طرح جامع شهری زنجان ۱۰ ساله است، گفت: شهر زنجان به تناسب جمعیت خود، به اندازه کافی زمین در داخل محدوده شهری خود دارد و نیازی به الحاق محدوده جدید نیست و تنها به جز زمین‌هایی که در قانون برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده زمین جدید به محدود افزوده نخواهد شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: مردم استان از خرید و فروش این اراضی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از قیمت معامله شده آن توسط دلالان و بنگاه‌داران است، موکداً خودداری کنند.

بیات‌منش با بیان اینکه شهروندان زنجانی فریب تبلیغات خلاف قانون اعضای هئیت مدیره تعاونی‌های مسکن را نخورند، تصریح کرد: متولی حوزه زمین و مسکن، اداره‌کل راه‌ و شهرسازی است و دستگاه‌های نظارتی و نیز جهادکشاورزی و اداره‌کل تعاون استان باید در این زمینه مراقبت کنند که برخی افراد در تعاونی‌ها اقدام به سودجویی و فریب مردم نکنند.

وی با بیان اینکه طبق دستور قضایی اعلام شده هر نوع ساخت و ساز مسکن باید زیر نظر مجموعه اداره‌کل راه‌ و شهرسازی باشد، گفت: همشهریان نسبت به خرید فیش مسکن و زمین که توسط شرکت‌های تعاونی‌ و دلالان انجام می‌شود، اقدام نکنند و تحت تاثیر فریب این سودجویان قرار نگیرند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان افزود: در دوره‌های گذشته افراد راهکارهای فرار قانونی را یاد گرفته و با تغییر اراضی کشاورزی که ضامن تامین امنیت غذایی و محیط‌زیست کشور است، مرتکب جرم می‌شوند.

بیات‌منش ادامه داد: تنها سود خرید و فروش فیش‌های مورد اشاره عاید بنگاه‌داران و دلالان می‌شود که در این میان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و زمین‌ها را به صورت فیش در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضایی همشهریان باید در جریان فعالیت تعاونی‌های مسکن قرار گیرند، افزود: متولی الحاق به پیگیری به محدوده شهری، راه‌ و شهرسازی است و یک مترمربع زمین به محدوده شهر الحاق نمی‌شود و اگر همشهریان فیشی خرید کنند، قیمت آن به شدت پایین خواهد آمد و متاسفانه خرید و فروش در استان توسط مردم انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: ما وظیفه نظارتی نداریم ولی طبق آمار و اطلاعات رسیده به اداره حراست و معاونت املاک راه‌ و شهرسازی استان این فیش‌ها متاسفانه در استان زنجان خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان فعالیت بنگاه‌ها را رصد کرده و از نوشتن قول‌نامه و مستند کردن این نوع معاملات توسط بنگاه‌ها خودداری کنند، افزود: خرید و فروش فیش در بنگاه‌های املاک ممنوع است.

بیات‌منش با بیان اینکه تعاونی مسکن نانوایان جدیداً از اراضی خارج از محدوده، زمین خریداری و فیش‌ها را خرید و فروش می‌کند، افزود: کار هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن صد درصد خلاف است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اخیراً موضوع طرح نهضت ملی مسکن و احداث کمربندی شمالی زنجان در شهر زنجان مطرح شده است، گفت: با هماهنگی همه دستگاه‌های نظارتی، استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره تعاون در خصوص کمربندی شمالی شهر زنجان با سه شرکت تعاونی که در سال‌های ۶۹ و ۷۰ و قبل از سال ۸۰ که قانون منع فروش اراضی غیرمسکونی به تصویب رسیده بود، اقدام به خرید اراضی کرده‌اند، در حال مذاکره هستیم که طبق قانون تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از اراضی این تعاونی‌ها الحاق به محدوده خواهد شد.

بیات‌منش خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها باید حق و حقوق و منافع شهر را پرداخت کنند که در قالب کمک به احداث کمربندی شمالی شهر زنجان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان اداره راه و شهرسازي طرح جامع شهر زنجان شهرسازی استان زنجان خرید و فروش فیش محدوده شهر مدیرکل راه تعاونی ها شهر زنجان بیات منش بنگاه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: نبود کارخانه نوین و پیشرفته آسفالت از مهم‌ترین موانع بر سر راه توسعه ‌جاده‌های شهری در بجنورد است که باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، علی اربابی امروز _دوشنبه‌دهم‌اردیبهشت_ در نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دوره فعلی شورا، ۷۰ هزار متر مربع از فضای بجنورد آسفالت بود که این آمار پس از یکسال و در ۱۴۰۱ به ۱۸۰ هزار مترمربع رسید.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ میزان آسفالت بجنورد به ۲۳۱ هزار متر مربع رسید که برآورد می‌شود این مقدار در سال جدید به ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار مترمربع برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: نبود کارخانه نوین و پیشرفته آسفالت از مهم‌ترین موانع بر سر توسعه جاده‌های شهری در بجنورد است که باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود.

اربابی تصریح کرد: نبود تقاطع همسطح در میدان‌خرمشهر بجنورد بعنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر است که در گام اول نصب چراغ قرمز انجام شد، اما پاسخگوی نیازهای میدان نیست و برای سال جاری به منظور ایجاد تقاطع هم‌سطح در آن بودجه در نظر گرفته شده‌است.

وی اضافه کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی در بجنورد نیز بعنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مدیریت شهری در نظر گرفته‌می‌شود.

یوسف مغروری، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بجنورد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بودجه شورای شهر ۸۹۴ میلیارد تومان بود که در سال جاری به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: بر اساس احصای شرایط بجنورد به منظور به حد نرمال رساندن حوزه‌های مختلف شهری، سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای شورای شهر نیاز بود که به نتیجه نرسید.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بجنورد افزود: شورای شهر بجنورد پنج کارگروه درآمدی را در راستای تحقق و تخصیص بودجه سال ۱۴۰۳ تشکیل داده است.

کد خبر 749121

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند