Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر انجیدنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از همه مسافران خارجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، "تست رپید"  انجام می‌شود و افراد مشکوک و مشکل‌دار تحت قرنطینه قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: پس از درگیر شدن اکثر کشورهای دنیا با سویه اومیکرون از هفته‌های قبل اقدامات مختلفی در خصوص پیشگیری از شیوع این سویه انجام شده است که کنترل ورودی‌های شهر مشهد از این جمله است و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ورود و مقابله با موج ششم کرونا آمادگی لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بیماریابی و تست های انجام شده از اطرافیان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که شاخص تعداد افراد رهگیری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است.
انجیدنی افزود: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین صنوف، مدارس و همه گروهها، تداوم فعالیت مراکز منتخب کرونا که برخی از آنان به صورت شبانه روزی دایر هستند، پیش‌بینی افزایش تخت‌های بستری و ارتقای کیفیت درمان، گسترش مراکز تشخیصی کرونا شامل فراهم شدن انجام رپید تست در ۴۷ درمانگاه خصوصی و تمامی آزمایشگاهها  از اقدامات مورد تاکید بوده است.
وی از مردم خواست ضمن توجه به واکسیناسیون و تعجیل در دریافت دز سوم، در صورت داشتن علائم مشکوک ابتدا با  سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و به نزدیکترین مرکز سرپایی مراجعه کرده و بی‌مورد به بیمارستانها مراجعه نکنند چرا که  بیماران نیازمند بستری از طریق اورژانس ۱۱۵ و یا مراکز منتخب به بیمارستانها ارجاع  داده می‌شوند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود ۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر بردسکن و خلیل آباد از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۳۷ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۹۱۵ نفر رسید.
همچنین تا کنون ۶ میلیون ۵۳ هزار و ۲۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۱۶۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۶ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۵۳۵ نفر دُز دوم و ۱۰ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۳۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۳ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۲۰ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته نیز ۵۴۸ هزار و ۹۰۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۰۸ میلیون و ۰۵۲ هزار و ۱۲۷ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۸۷ نفر را گرفته است. ۲۵۹ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۲۳۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۶۱ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۰۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۹ هزار و ۳۵۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد کووید-19 تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست رپید شهر مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد کووید 19 ویروس کرونا مشهد کووید 19 تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست رپید شهر مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر