Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا بهبهان در راستای رفع مشکلات بودجه‌ای و افزایش درآمدزایی از طریق ارتباط موثر و مستمر با صنایع استان گام برمی‌دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، احمد اسماعیلی، رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان با فتوحی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیلی ضمن بیان پتانسیل های دانشگاه خواستار توجه بیش از پیش به این دانشگاه به عنوان اتاق فکر جامعه شد و گفت: این دانشگاه می‌تواند نقشی محوری در توسعه استان خوزستان به ویژه در منطقه جنوب شرق استان را ایفا کند.

وی همچنین به بیان مشکلات بودجه‌ای که دانشگاه با آن دست به گریبان است پرداخت و از مسئولان استانی خواست از مسیرهای قانونی برای رفع این مشکلات به دانشگاه کمک کنند چرا که دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای (ص) بهبهان دانشگاهی جوان است که در صورت توجه و رسیدگی قطعاً می‌تواند دین خود را به مردم منطقه و استان ادا کند.

 فتوحی نیز ضمن ابراز علاقه و اعتماد به جامعه دانشگاهی خواستار تلاش هر چه بیشتر دانشگاه برای درآمدزایی از طریق ارتباط موثر و مستمر با صنعت شد و ابراز امیدواری کرد که برخی مشکلات دانشگاه از طریق تعامل و رایزنی با برخی دستگاه‌های اجرایی مرتفع شوند.

وی با توجه به روند رو به توسعه بودن دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای خواستار آن شد که در تاسیس رشته‌های جدید در دانشگاه دقت و وسواس به کار گرفته شود تا رشته‌های مورد نیاز جامعه و صنعت شناسایی شوند و بر اساس نیازهای بومی منطقه و استان به تولید دانش پرداخته شود.

در ادامه اسماعیلی ضمن بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز با دکتر حرمتی مدیرعامل این شهرک و رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیلی در این دیدار رسالت اصلی دانشگاه را بویژه در عصر حاضر ارتباط معنادار با صنعت عنوان کرد و گفت: دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای (ص) بهبهان قصد دارد با رصد نیازهای واقعی صنعت، فعالیت های خود را به سمت حل این نیازها متمرکز کند.

وی افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت باید از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها فراتر رود و موضوع محوری و تقاضا محوری در دستور کار قرار گیرد و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای (ص) بهبهان با دارا بودن اعضای هیات علمی توانمند که اغلب جوان هستند آمادگی خود را برای ورود به این عرصه اعلام می‌دارد.

 حرمتی نیز ضمن استقبال از حضور جامعه دانشگاهی در صنعت خواستار تربیت دانشجویان در راستای نیازهای صنعت، موضوعات مختلفی را بعنوان نیازهای امروز صنعت استان برشمرد از جمله اینکه برای برخی آنالیزهای آزمایشگاهی نیازمند به استفاده از امکانات مرکز کشور هستیم که این امر به طولانی شدن فرآیندهای تولید منجر می‌شود و باید در دانشگاه‌های استان این نیازها مرتفع شود.

وی همچنین یکی از نیازهای اصلی صنعت امروز را استانداردسازی تولیدات ساخت داخل مطابق با استانداردهای جهانی دانست و خواستار ورود دانشگاه به این حوزه شد تا شاهد رونق صادرات از استان باشیم.

در پایان اسماعیلی از بخش‌های مختلف کارخانه نمک دریایی دلفین به عنوان اولین تولید کننده نمک دریایی خوراکی و نمک دریایی بهداشتی که موفق به صادرات محصول خود به چند کشور جهان شده است بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوزستان بهبهان دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند