Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - محسن محمودصفری

بعد از ۲۱ سال تغییر بسیار بزرگی در فدراسیون تکواندو رخ داد. سیدمحمد پولادگر پس از ۲ دهه ریاست و پیروزی در ۵ مجمع انتخاباتی متوالی در ششمین مجمع توسط هادی ساعی متوقف شد.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو شد | پایان دوران ۲۱ ساله پولادگر

خوش‌بین‌ترین افراد هم فکر نمی‌کردند ساعی شانسی در مقابل پولادگر داشته باشد ولی او در پایان رای‌گیری با ۲۹ رای در مقابل ۲۷ رای برنده انتخابات شد تا برای ۴ سال هدایت فدراسیون بحران‌زده تکواندو را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته‌ای که در ۲ المپیک ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ فقط یک مدال برنز کسب کرده و ساعی برای سروسامان دادن به این رشته کار بسیار سختی در پیش دارد. رئیس جدید فدراسیون تکواندو در این گفت‌وگو به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

*انتخابات سختی داشتید و کمتر کسی فکر می‌کرد شما برنده این انتخابات باشید. قبول دارید؟

بله انتخابات سختی بود. حضور چندین ساله آقای پولادگر به‌عنوان نایب‌رئیس و رئیس فدراسیون کار را دشوار کرده بود ولی خدا را شکر اعضای مجمع و اهالی تکواندو به من اعتماد کردند. من با برنامه جلو آمده بودم و با برنامه نزد تک‌تک اعضای مجمع رفتم و آنها هم به برنامه من رأی دادند تا خون تازه‌ای در تکواندو جریان پیدا کند. امیدوارم بتوانیم با همدلی و در کنار یکدیگر این رشته را به جایگاه خودش برگردانیم. مردم از تکواندو توقع کسب افتخار دارند و ما باید زمینه را برای افتخارآفرینی بچه‌ها مهیا کنیم. رقابت در انتخابات دیگر تمام شد و حالا باید یک‌صدا و همدل کار را برای ارتقای تکواندو پیش ببریم.

*خودتان فکرش را می‌کردید رأی بیاورید؟

بله، حتی فکر می‌کردم بیشتر هم رأی بیاورم. ولی دیگر مهم نیست و نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم. انتخابات تمام شد.

*پیام‌های تبریک زیادی از فدراسیون‌های مختلف ازجمله بلغارستان و اسپانیا داشتید. ظاهرا آنها هم توقع تغییر در فدراسیون ایران را نداشتند.

دوستان لطف دارند و امیدوارم با همکاری و تعامل، تکواندو به جایگاه اصلی‌اش برسد.

*دلیل خاصی دارد که معارفه شما در فدراسیون تکواندو هنوز انجام نشده است؟

امیدوارم زودتر این مراسم انجام شود تا کارها را جلو ببریم چون زمان زیادی نداریم. میزبان چندین رویداد ازجمله مسابقات اوپن فجر، جام ریاست فدراسیون و جام باشگاه‌های آسیا هستیم و نباید فرصت را از دست بدهیم.

*از ایجاد همدلی گفتید. با آقای مهماندوست که هم‌اکنون مربی تیم آذربایجان هستند هم همکاری می‌کنید؟

از کار کردن با هرکسی که بتواند به تکواندو کمک کند استقبال می‌کنیم. دور افراد هیچ خط قرمزی نیست. در خانواده تکواندو باید همه کمک کنند تا شرایط خوبی را در المپیک پاریس رقم بزنیم. زمانی نداریم و اگر همین امروز هم شروع کنیم دیر است. حضور خانواده تکواندو در کنار یکدیگر زیباست و اعتقاد دارم با همدلی به موفقیت خواهیم رسید.

*پیش‌بینی شما از حضور تکواندوکاران در المپیک ۲۰۲۴ چیست؟

پیش‌بینی کار سختی است و اعتقادی به آن ندارم. باید سخت کار کنیم تا به هدفمان که کسب مدال المپیک است برسیم. واقعیت این است که شرایط خوب نیست و بچه‌ها در رنکینگ جایگاه خوبی ندارند. باید در تمام مسابقات رنکینگ شرکت و کسب امتیاز کنیم تا شرایط خوبی داشته باشیم. در هر وزن باید ۲ تا ۳ نفر را در جایگاه مناسب داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم به هدف اصلی‌مان برسیم.

*بازی‌های آسیایی هانگژو کمتر از یک سال دیگر برگزار می‌شود. برای آن مسابقات شرایط را چطور می‌بینید؟

قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بازی‌های کشورهای اسلامی را داریم. زمان خیلی کم است ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم. امیدوارم با همت بچه‌ها و اهالی تکواندو باعث شادی دل مردم شویم.

*در بخش بانوان چه برنامه‌ای دارید؟

در بخش بانوان پتانسیل خیلی خوبی در نوجوانان داریم که باید با برنامه‌ریزی از این پتانسیل استفاده کرد. حتما برای آنها برنامه داریم تا در المپیک و جهانی افتخارآفرین باشند.

*حضور آقای پولادگر را در معاونت قهرمانی چطور می‌بینید؟

برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و خوشحالم که از خانواده تکواندو، شخصی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش حضور دارد. آقای پولادگر هم کمک کنند و کنار ما باشند تا درنهایت تکواندو به موفقیت برسد.

کد خبر 649238 برچسب‌ها تکواندو هادی ساعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکواندو هادی ساعی فدراسیون تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد