Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:16:00 GMT

رئیس دانشگاه نباید نماینده یک جریان سیاسی باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۹۷۵۶

رئیس دانشگاه نباید نماینده یک جریان سیاسی باشد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: رئیس دانشگاه نباید نماینده یک جریان سیاسی باشد و تمام همت خود را وقف این امر کند که جریان موافق خود را در موقعیت‌های مناسب به کار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتظارات خود از رئیس جدید دانشگاه، اظهار کرد: رئیس دانشگاه نباید نماینده یک جریان سیاسی باشد و تمام همت خود را وقف این امر کند که جریان موافق خود را در موقعیت‌های مناسب برای استادی، استخدام، کارمندی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. جای‌سازی و نیروهای مخالف را به بهانه‌های مختلف از دور خارج کند.

وی افزود: این اقدامی است که متاسفانه در بیشتر دوره‌های گذشته انجام شده و اکنون باید نیروهای انقلابی و اصیل، بنیانی را بگذارند که دیگر فردی در آینده نتواند چنین اقداماتی را انجام دهد. این امر نیاز به برنامه‌ریزی دارد. همچنین زیرساخت‌هایی لازم داریم که دخل و تصرف‌های حزبی و گروهی امکان نداشته باشد و این جزئی از عدالتی است که باید به آن پرداخت.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی افزود: دومین درخواست من از مدیریت دانشگاه این است که در اولین فرصت کمیته عدالت‌خواهی را در دانشگاه شکل دهد که در آن افراد عاقل و علمی منهای افراط‌گری‌های گروهی راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور داشته باشند زیرا هیچ کدام از آن‌ها در این مجموعه جایگاهی ندارند. بنابراین افرادی که عاقل هستند و مبانی علمی و انسانی را در نظر می‌گیرند، باید در این مجموعه جای داد.

وی عنوان کرد: رئیس دانشگاه باید بداند که مسئول یک آموزش، پژوهش و فضای کلی فرهنگی است اما بداند که نه خودش همه مسائل آموزش و پژوهش را می‌داند و نه باید به دستور افراد مختلف، فعالیت فرهنگی انجام دهد. بنابراین هر کدام از حوزه‌ها باید به متخصص و انسان آگاه سپرده شود. به تعبیر دیگر رئیس دانشگاه موظف نیست دوچرخه‌ سواری را در دانشگاه راه بیاندازد یا دیوار دانشگاه را بردارد و به فکر اسکوتر باشد. این موارد باید در کمیته‌های علمی، بی طرف و بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی مورد بررسی قرار گیرد و اگر بزرگان دانشگاه نظر دادند، مدیریت به عنوان رئیس دانشگاه دستور اجرا دهد و آن‌ها را عملیاتی کند.

ترابی تصریح کرد: نکته چهارم که از رئیس و مدیران دانشگاه انتظار دارم این است که گروه‌های تخصصی برای تولید اندیشه، کار، فکر در دانشگاه تشکیل دهند. این موردی است که بارها از مسئولان گذشته درخواست کردم که حتی یک قدم درباره این‌ مسائل برنداشتند. دانشگاه مرکز اندیشه، تولید فکر، علم و کار است و اگر نتوانیم چنین کاری انجام دهیم نوشتن صدها مقاله و پژوهش فایده ندارد. 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: مقالاتی که کشورهای خارجی می‌پسندند، درد آن‌ها را درمان می‌کند. ما باید مقالاتی داشته باشیم که درد جامعه خودمان را درمان کند. باید جهت‌گیری موضوعات پژوهشی به سمت حل مسائل نظام پیش رود و جای دارد که کمیته‌ای در این زمینه شکل گیرد تا اگر مقاله‌ای در کشور چاپ شد و توانست یک مشکل جدی را از جامعه، صنعت و تولید حل کند، دو برابر آن مقالات به آن نمره و ارزش دهد زیرا مسئله اصلی کشور خودمان است نه حل مسائل کشورهای دیگر که بیشتر به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه مقالات علمی جامعه صنعت ارتباط صنعت و دانشگاه رئیس دانشگاه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد