Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:04:53 GMT

بارش برف و کولاک آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۹۷۸۵

بارش برف و کولاک آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این سامانه همه نواحی استان را دربر می گیرد، افزود: فعالیت این سامانه موجب بارش باران و برف، بروز مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا صبح دوشنبه هفته آینده در آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: با فعالیت این سامانه احتمال مسدود شدن برخی از راه های اصلی، فرعی و روستایی به ویژه راه های مرتفع و کوهستانی و گردنه های استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: اختلال در تردد جاده ای، کولاک برف در مناطق کوهستانی و برفگیر، لغزندگی جاده ای و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

امیدفر، با اشاره به احتمال سقوط یا پرتاب اشیا و بروز خسارت به سازه های سبک در اثر وزش شدید باد، خواستار محکم کردن سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان استان توجه کنند.

وی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، سفرهای غیرضروری را در این مدت لغو و در صورت ضرورت سفر در هنگام تردد در جاده های کوهستانی خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و پوشاک گرم به هراه داشته باشند.

امیدفر، همچنین خواستار حفظ آمادگی دستگاه های نمک پاش، برف روب و امداد جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی استان شد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا آذربایجان شرقی تبریز بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا آذربایجان شرقی تبریز وضعيت هوا آذربایجان شرقی تبریز بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از شدت ناپایداری‌ها در اواخر هفته همراه با وزش باد شدید و بارش‌های رگباری، رعدوبرق و بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شرقی و جنوب طی امروز استان است.

وی افزود: بر این اساس ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و بارش‌های رگباری همراه است، به طوری که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از شدت ناپایداری‌های جو کاسته خواهد شد، از این‌رو سامانه بارش‌زا جدید طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته جاری در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه است.

وی اضافه کرد: فعالیت سامانه مذکور طی روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه شهرستان‌های بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر و گلپایگان مورد انتظار است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه شدت ناپایداری‌ها طی روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت، پیش‌بینی شده است، گفت: در این مدت تمام مناطق استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، زواره، شهرضا، فریدونشهر، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

وی اظهار کرد: احتمال جاری شدن رواناب و اختلال در تردد، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از مخاطرات این سامانه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۶ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 748446

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟