Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان کارشناس معاونت  بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان از پلاک کوبی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ رأس دام سبک و سنگین در این  استان خبر داد.

حسین همدانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون در استان همدان دو میلیون و ۳۷۶راس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شده که از این تعداد دام پلاک‌کوبی شده ۱۷۶ هزار رأس دام سنگین و دو میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهبود نظام آمارگیری و اخذ اطلاعات، بیمه دام،بهداشت و واکسیناسیون دام، وجلوگیری از قاچاق دام زنده با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کنترل تردد دام‌ها، تعیین و تهیه سیستم پرورش و اصلاح نژاد دام از جمله اهداف پلاک‌کوبی دام به شمار می‌رود.

همدانی در ادامه با اشاره به بحث گردش کاری دامدار کارت تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مشاوره با کارشناسان وزارتخانه به این نتیجه رسیدیم که محدودیت‌های پروانه‌ دامداری حذف و هر شخصی که دارای دام بوده  و یا دام خود را توسط تشکل‌های معتبر پلاک ‌کوبی کرده است با ثبت نام در سامانه سیتا برای دریافت دامدار کارت به بانک کشاورزی معرفی شود.

وی یاد آور شد: افرادی هم که تاکنون نسبت به پلاک کوبی دام خود اقدام نکرده‌اند برای دریافت دامدار کارت می‌توانند به تعاونی‌های دامداران و یا تشکل‌های دامی مراجعه و دام خود را پلاک کوبی کرده  و بعد از پلاک‌کوبی به راحتی گواهی لازم پلاکوبی را از آنان دریافت کنند.

همدانی تصریح کرد:پس از دریافت گواهی مورد نظر از تعاونی دامداران و یا تشکل‌های معتبر این افراد با مراجعه به دفاتر نظام مهندسی در سامانه سیتا ثبت نام و به بانک‌ معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها پلاک کوبی دامدار کارت اتحادیه دامداران بانک کشاورزی دام سبک و سنگین قاچاق دام زنده پلاک کوبی دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز

سعید نادری رئیس شبکه دامپزشکی لردگان گفت: اردوی جهاد دامپزشکی برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران و عشایر مناطق محروم، در منطقه بارز و شوارز از توابع بخش منج این شهرستان با استفاده از توان عملیاتی گروه جهادی حضرت ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به مدت ۳ روز برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی به مناسبت هفته بسیج

وی افزود: ۲۶ هزار رأس دام سبک بر علیه آبله در این اردوی جهادی مایه کوبی شد.

نادری اضافه کرد: ۳۰ هزار متر مربع از اماکن دامی منطقه به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، سمپاشی و برای ۴ هزار رأس دام هم معاینه و درمان رایگان صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید