Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  شجاعی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال  استان کرمان گفت: کارشناسان اداره کل منابع طبیعی، میزان آب ذخیره شده حاصل از بارندگی‌های چند روز گذشته را در سازه‌های آبخیزداری به طور میانگین ۷۶ میلیون متر مکعب اعلام کرده اند.

به گفته او این میزان آبگیری سازه‌های آبخیزداری، نقش مهمی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی گفت: در پی بارندگی‌های دی ماه در استان کرمان، ۱۲۶ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان کرمان مدیریت شده است.

به گفته معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان کرمان، شهرستان‌های سیرجان، بافت و بردسیر بیشترین میزان بارندگی و ذخیره نزولات را در شمال استان کرمان به خود اختصاص داده اند.

او گفت: تاکنون مجموعه عملیات آبخیزداری اجرا شده مساحتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ و ۲۰ هزار هکتار از سطح حوزه‌های آبخیز استان کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که نتیجه آن کاهش و کنترل فرسایش خاک و حمل رسوب، استحصال آب ناشی از بارش‌های سالانه، کنترل سیلاب‌های مخرب سالانه و کاهش خسارت احتمالی ناشی از آن است.

شجاعی از ساخت ۸ هزار سازه‌ آبخیزداری در شمال استان کرمان خبر داد و گفت: امسال نیز ساخت ۲۵۶ سازه‌ دیگر با اعتبار هزار میلیارد ریال در دستور کار است که تعدادی از این سازه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته او تعداد زیادی از این طرح‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طی سه سال گذشته احداث شده که خوشبختانه به دنبال بارش‌های اخیر آبگیری شدند.

 شجاعی می گوید: آبخیزداری، یکی از شیوه‌های نوین حفاظت از آب و خاک، مهار و پخش سیلاب‌ها است که باعث کنترل سیلاب‌های مخرب و نفوذ آب به سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارندگی های اخیر منابع طبیعی و آبخیزداری سازه های آبخیزداری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید

به گزارش "ورزش‌ سه"، محمود شجاعی دستیار مسعود شجاعی در کادر فنی هوادار درباره دیدار روز آینده برابر صنعت نفت آینده که تیم شهرش هم به شمار می‌رود، احساسی حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت: درباره صنعت نفت صحبت کردن سخت است. زادگاه خودم است و سال‌ها در آن زندگی کرده‌ام. امیدوارم روزی برسد که مسئولین وزارت نفت از کج سلیقگی‌هایشان دست بردارند. امیدوارم قانون عوض شود و شرایطی برای این تیم قدیمی فراهم بشود که هر سال با مشکلات مالی دست به گریبان نشوند و کارشان به اما و اگر کشیده نشود.

او سپس درباره شرایط فنی مسابقه هم صحبت کرد و گفت: هفته گذشته بازی جام حذفی را بردیم و تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم شرایط روحی و فنی تمرین به روز مسابقه انتقال پیدا کند و بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

مربی تیم فوتبال هوادار سپس درخواستی را از مسئولان فدراسیون مطرح کرد: از کمیته داوران و مسئولان برگزاری سازمان لیگ تمنا می‌کنیم که در چیدمان داوری دقت بیشتری داشته باشند. هفته گذشته بازی با پیکان کارشناسان داوری گفتند که گل دوم این تیم اول خطا بوده و بعد در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. با این حال نه حرفی زدیم و نه بیانیه دادیم و قبول کردیم اشتباهات وجود دارد. امیدواریم اشتباهات عامدانه نباشد تا خدایی ناکرده برخی تیم‌ها از این بابت متضرر شوند.

خبرنگاری از شجاعی درباره احتمال شکست صنعت نفت آبادان و شرایط احساسی او مقابل تیم شهرش پرسید و او درواکنش به آن گفت: نمی‌دانم. آدم در برخی موارد احساسی می‌شود. من دختر دارم. دو سه روز هست که می‌گوید می‌شود این بازی را ببازید. به او گفتم نمی‌شود. ورزش است. درست است که تیم زادگاه ما است ولی ما از باشگاه دیگری پول می‌گیریم و باید عرق داشته باشیم. جبر زمانه است که در این تایم و در این تاریخ به تیم زادگاهمان خوردیم. نمی‌توان کاری کرد و امیدواریم هر تیمی بهتر باشد، نتیجه بگیرد.

دیگر خبرها

  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • با انگیزه‌ترین هوادار فصل زیر نظر مسعود شجاعی
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی