Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این سوپ خوشمزه در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود یا می‌توان آن را در آرام‌پز تهیه کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

زیره: ۲ قاشق چای‌خوری

فلفل خرد شده به مقدار لازم

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

هویج شسته شده و درشت رنده شده: ۶۰۰ گرم

عدس قرمز: ۱۴۰ گرم

 آب سبزیجات داغ: یک لیتر

شیر: ۱۲۵ میلی‌لیتر

طرز تهیه سوپ تند عدس و هویج

آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
پخت: ۱۵ دقیقه

مرحله ۱

یک قابلمه بزرگ را گرم کنید و ۲ قاشق غذاخوری زیره و مقداری فلفل را به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که شروع به پریدن در اطراف تابه کنند و عطرهایشان آزاد شود، سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه سوپ کدوحلوایی

مرحله ۲

حدود نصف آن را با قاشق بردارید و کنار بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۶۰۰ گرم هویج درشت رنده شده، ۱۴۰ گرم عدس قرمز خرد شده، یک لیتر آب سبزی‌جات داغ و ۱۲۵ میلی‌لیتر شیر را به تابه اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

مرحله ۳

به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا عدس‌ها پف کنند و نرم شوند.

مرحله ۴

سوپ را با همزن یا در غذاساز هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ۵

سوپ را طعم‌دار کرده و با یک ماست ساده و پاشیدن ادویه‌های برشته شده که از قبل نگه داشته شده به پایان برسانید. با نان گرم شده سرو کنید.

منبع: گود فود

کد خبر 649107 برچسب‌ها سبزی غذای اصلی آشپزی - دستور پخت پیش غذا فلفل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سبزی غذای اصلی آشپزی دستور پخت پیش غذا فلفل ۲ قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • عصبانیت طرفداران منچستریونایتد از اظهارات تن هاخ: فصل بعد هم خبری از قهرمانی نخواهد بود!
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • رونمایی از ۸ تیم پایانی جام‌حذفی
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • سوپر گل پاک‌پرور همه را شوکه کرد