Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:04:29 GMT

تست نهایی چرخ و فلک بوشهر با موفقیت انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۰۰۶۲

تست نهایی چرخ و فلک بوشهر با موفقیت انجام شد

به گزارش ایرنا، حسین حیدری روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه پارک شهر بوشهر اظهار کرد: در تست استاندارد پروژه چرخ و فلک هشت واحد از کابین‌های به صورت پشت سرهم و هر کدام به وزن ۴۵۰ کیلوگرم بارگذاری شدند.

وی بیان کرد: در این تست که با حضور نماینده استاندارد برگزار شد سازه چرخ و فلک بار نامتعادل را به صورت بسیار مطلوبی به حرکت درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری ادامه داد: براساس قانون استاندارد جهانی برای تست موفق چرخ و فلک مشابه بوشهر باید بارگذاری ۶ کابین آن انجام می‌شد که با این وجود در تست این سازه هشت کابین بارگذاری شد.

مجری پروژه چرخ و فلک بوشهر نیز عنوان کرد: برای اتمام این پروژه خرده‌کاری‌هایی مانند رنگ مجدد، محوطه‌کاری و ساماندهی اتاق برق باقیمانده است که ظرف روزهای آینده به اتمام می‌رسد.

صفوی ادامه داد: براساس پیش بینی‌ها این چرخ و فلک تا عید نوروز سال ۱۴۰۱ آماده استفاده بوشهری‌ها و بویژه مسافران نوروزی این شهر خواهد شد.

وی گفت: این سازه یکی از جاذبه‌های مهم برای رونق گردشگری در شهر بوشهر است که باید استفاده لازم از این ظرفیت صورت گیرد.

چرخ و فلک شهر بوشهر به ارتفاع ۷۲ و با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر ۱۳ مرداد ماه با حضور شهردار سابق بوشهر راه‌‎اندازی اولیه شد.

به گفته حسین صالحیان شهردار سابق بوشهر این پروژه به عنوان بزرگ‏ترین چرخ و فلک ایران باید بعد از گذشت یک دوره ۴۰ روزه و بارگذاری‌‎های متعدد ۲۰ مهرماه به افتتاح نهایی می‌‎رسید که با تاخیر مجدد مقرر شد تا افتتاح آن به پیش از نوروز سال ۱۴۰۱ موکول شود.

۸۰ درصد اعتبار پروژه چرخ و فلک شهر بوشهر از سوی شهرداری و مابقی آن توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

وزن سازه این چرخ و فلک ۶۴۰ تن است که ۷۵ هزار پیچ و مهره روی آن بسته شده که با هدف استانداردسازی آن ۱۸ جلسه کارگاهی و ۵۰ جلسه ستادی برگزار شده است.

پیش بینی شده این سازه ، بتواند ظرف مدت ۵۰ سال مورد استفاده شهروندان بوشهری قرار گیرد و به عنوان یک سمبل برای این شهر مطرح شود.

برچسب‌ها بوشهر حسین حیدری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر حسین حیدری بوشهر حسین حیدری شهر بوشهر چرخ و فلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: اعزام زائران به سفر حج از استان بوشهر در روزهای ۴ و ۵ خرداد از فرودگاه شهدای بوشهر انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عباس اسماعیلی صبح امروز در جلسه هماهنگی اعزام زائران به حج تمتع از فرودگاه شهدای بوشهر بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط برای انجام عملیات حج تمتع تأکید کرد و اظهار داشت: امسال همچون روال گذشته، اعزام زائران استان بوشهر به خانه خدا از فرودگاه شهدای بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر زمان تاریخ اعزام زائران خانه خدا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اعزام زائران از استان بوشهر طی روزهای 4 و 5 خرداد از فرودگاه شهدای بوشهر انجام می‌شود.

وی با تأکید بر ارائه خدمات لازم برای این عملیات تصریح کرد: تلاش و نگاه ویژه دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی پروازهای حج تمتع ارائه خدمات شایسته به زائران بیت الله الحرام خواهد بود.

اسماعیلی افزود: امسال تعداد 928 زائر در قالب 7 کاروان و 4 پرواز از فرودگاه بوشهر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

پروازهای زائرین حج تمتع بوشهر از طریق 4 پرواز انجام می‌شود

عبدالرسول رنجبر هم آخرین اقدامات انجام شده درخصوص اعزام زائرین از استان بوشهر به مکه مکرمه اعلام و بیان کرد: پروازهای زائرین حج تمتع استان بوشهر از طریق 4 پرواز انجام می‌شود که تاریخ آنها بر اساس برنامه زمانبندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال 928 زائر و 28 عوامل زیارتی جمعاً 956 زائر همه مدینه بعد هستند و مقصد آنان جده است به خانه خدا اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر ثبت‌نام همه کاروان‌ها انجام شده و سلامت جسمانی زائران بررسی می‌شود، اضافه کرد: سلامت جسمانی زائران از منظر بیماری‌های زمینه‌ای همچون فشار خون، قند خون، مشکل قلبی و دیگر امور بررسی می‌شود که در صورت دریافت تأییدیه پزشک کاروان به سفر حج اعزام خواهند شد.

استقرار میز خدمت در فرودگاه بوشهر در اعزام زائران به خانه خدا

وی در ادامه به برنامه‌های هفته حج استان بوشهر در هفته اول ماه ذی‌القعده اشاره کرد و از تمامی دستگاه‌های همکار خواستار مساعدت لازم در اعزام زائرین برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم طرح تکریم اعزام زائران با مدیریت حج و زیارت استان شد.

در ادامه پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات فرودگاهی در پذیرش زائران و استقرار میز خدمت، راهنمای زائر، استقرار واحد پزشکی و هلال احمر و هماهنگی موضوعات ترافیکی پلیس راهور ارائه شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان