Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین، به مناسبت پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور روز گذشته (دوشنبه 20 دی ماه) در موزه ارتباطات با حضور سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات، سفیر چین، بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین، عراقچی مشاور وزیر امورخارجه کشور افتتاح شد.

روزنامه ایران:نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین، به مناسبت پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور روز گذشته (دوشنبه 20 دی ماه) در موزه ارتباطات با حضور سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات، سفیر چین، بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین، عراقچی مشاور وزیر امورخارجه کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمبر سفیر فرهنگی
علی سبحانی فر مدیرعامل پست کشور در این مراسم با بیان اینکه تمبر سفیر فرهنگی است، گفت: اشکالی که روی تمبر منقش است، نشان دهنده مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهاست. این نمایشگاه نشان دهنده روابط گذشته دو کشور ایران و چین است تا بتواند ظرفیت‌های به تصویر کشیده روی قطعه کوچکی به‌نام تمبر را به نسل جدید انتقال دهد. سبحانی‌فر با اشاره به اینکه در ماه گذشته تمبر مشترک دوستی میان دو کشور ایران و چین رونمایی شد، افزود: وقتی سفیر کشور چین تمبرهایی که در موزه ارتباطات وجود دارد و مربوط به ارتباط بین دو کشور ایران و چین است و به صد سال گذشته برمی‌گردد، ملاحظه کردند آن را نشان خوبی از روابط بین دو کشور دانستند از این‌رو پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تمبر بین دو کشور را ارائه دادند که مورد استقبال قرار گرفت. وی در ادامه گفت: برگزاری این نمایشگاه از این جهت نیز اهمیت دارد که ایران و چین دو کشوری هستند که از گذشته دارای تاریخ و تمدن کهن بوده‌اند و از سوی دیگر روابط بین دو کشور تنها به روابط دیپلماتیک 50 سال اخیر ختم نمی‌شود، بلکه به روابط تاریخی بین دو کشور برمی‌گردد و وجود جاده ابریشم بین دو کشور نشان از روابط خوب اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور در گذشته دور است. رئیس شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از سیاستگذاری و استراتژی برای روابط بیشتر بین دو کشور افزود: باید روابط گذشته بین دو کشور را به نسل آینده انتقال دهیم تا بتوانیم در ریل‌گذاری جدید تصمیمات جدیدی گرفته و روابط عمق بیشتری بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های بین دو کشور و مسائل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بیشتر استفاده کنیم، چرا که تاریخ نشان می‌دهد که این دو کشور هرگز در مقابل یکدیگر قرار نگرفته‌اند.
سبحانی فر ابراز امیدواری کرد که با برگزاری اینگونه برنامه‌ها بتوانیم در جهت توسعه روابط فرهنگی دو کشور کوشاتر باشیم و از ظرفیت همدیگر استفاده کنیم.
چانگ هوآ سفیر چین نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: چندی پیش در اینجا مراسم رونمایی پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی ایران و چین را برگزار کردیم و امروز شاهد افتتاح نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین هستیم.
چانگ هوآ با بیان اینکه تمبر کوچک، به‌عنوان نماد تاریخ بیانگر توسعه یک کشور و یا منطقه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، افزود: در 100 سال گذشته حاکمیت چین همواره سعادت مردم در جهان را مأموریت خود دانسته از این‌رو مایلیم مبادلات با ایران را تقویت کنیم و توسعه مشترک را پیش ببریم.
سفیر چین در ادامه با بیان اینکه تمبر مانند پل دوستی است و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، گفت: ما تاکنون دو تمبر مشترک را با هم منتشر کرده‌ایم که یکی مسجد شیخ لطف الله اصفهان و برج ساعت شی آن و پل خواجو و گوانگ چی چین است که همه اینها نشانگر روابط دوستی چین و ایران در 50 سال گذشته است و با وجود تغییرات بین المللی و منطقه‌ای اراده کشور چین برای توسعه روابط دوستی با ایران هیچگاه تغییر نمی‌کند.
چانگ هوآ در ادامه گفت: تمبر، سفیر فرهنگی است و مفاهیم فرهنگی و ثروت‌های معنوی ملت‌ها در کاغذ کوچک غنی شده است و علاقه‌مندان به تمبر می‌توانند با تاریخ دو کشور آشنا شوند. علاءالدین بروجردی سفیر اسبق ایران در چین و رئیس گروه دوستی ایران و چین نیز در این مراسم گفت: ما امروز در مرحله بسیار حساس در روابط دوجانبه میان دو کشور هستیم، این تفاهم 25 ساله بستر بسیار خوبی است که بتوانیم گام‌های مهمی در مسیر توسعه برداریم و وزیر امور‌خارجه به‌زودی در همین راستا به چین سفر می‌کنند.
بروجردی افزود: این رابطه مخالفان بسیاری در دنیا دارد، اما اراده قطعی رهبران دو کشور بسط این رابطه و ورود به همکاری‌های راهبردی است. انجمن دوستی ایران و چین هم از تمامی ظرفیت‌های خودش در جهت تحقق این اهداف استفاده خواهد کرد.
فصل جدید گسترش روابط فرهنگی
حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات نیز گفت: بعد از رونمایی و چاپ دو تمبر بین دو کشور که ماه گذشته در موزه ارتباطات اتفاق افتاد، شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین هستیم.
عمیدی افزود: برگزاری این نمایشگاه، فصل جدیدی در گسترش روابط فرهنگی بین ایران و چین است و می‌تواند باعث تعمیق ارتباط دو کشور در فرهنگ و هنر باشد و در حافظه تاریخی‌ مردم ثبت شود. تمبر در کنار سفیر فرهنگی بودن می‌تواند به‌عنوان رسانه‌، قابلیت پیام‌رسانی فرهنگی، هنری و سیاسی را بین کشورها داشته باشد.
احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته‌های ملی موزه‌های ایران (ایکوم) هم در ادامه این مراسم گفت: این نخستین بار است که ما در موزه پست و ارتباطات، نمایشگاه تطبیقی برای یک قرن گذشته در رابطه با انتشار تمبرهای دو کشور برگزار می‌کنیم. تمبر ‌پدیده‌ای است که به‌عنوان سفیر فرهنگی میان کشورها عمل می‌کند و در جهت اهداف کلی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) که نزدیکی و فراگیری و همبستگی میان ملت‌هاست، این نمایشگاه قدمی بسیار مؤثر و گامی شایسته در این مسیر است.
وی‌ افزود: این نمایشگاه اگرچه به مناسبت پنجاهمین سال روابط سیاسی ایران و چین برپا می‌شود، اما راه دیگری است برای نشان دادن گذشته تاریخی میان دو ملت که نه تنها به ۱۰۰ سال بلکه به قرن‌ها و دورانی طولانی بازمی‌گردد.
گفتنی است در این مراسم تندیس مسی تمبر مشترک ایران و چین و همچنین تابلو تمبر مشترک دو کشور به تعدادی از مسئولان که در این مراسم شرکت کرده بودند اهدا شد. لازم به ذکر است این نمایشگاه تا 24 دی ماه در موزه ارتباطات پابرجاست.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین دوستی ایران و چین موزه ارتباطات پنجاهمین سال سفیر فرهنگی بین دو کشور تمبر مشترک سبحانی فر سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است