Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@00:08:00 GMT

فاجعه پنهان در ترک‌ صخره‌های جاده هراز

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۰۳۳۸

فاجعه پنهان در ترک‌ صخره‌های جاده هراز

ترک خوردگی‌های بزرگ در صخره‌های سنگی مشرف به جاده هراز در عمق خود بحرانی را پنهان کرده‌اند که هر لحظه ممکن است آشکار شود و در این جاده پرتردد فاجعه بیافریند. این ترک‌خوردگی‌ها در صخره‌های سنگی بعد از پلور نرسیده به آب اسک (در یک کیلومتری آب اسک) در جاده هراز ایجاد شده‌اند.

روزنامه ایران: ترک خوردگی‌های بزرگ در صخره‌های سنگی مشرف به جاده هراز در عمق خود بحرانی را پنهان کرده‌اند که هر لحظه ممکن است آشکار شود و در این جاده پرتردد فاجعه بیافریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترک‌خوردگی‌ها در صخره‌های سنگی بعد از پلور نرسیده به آب اسک (در یک کیلومتری آب اسک) در جاده هراز ایجاد شده‌اند. در این منطقه، دماغه و پرتگاهی وجود دارد که اگر از مسیر جاده خاکی به سمت این پرتگاه برویم ترک‌ها نمایان است.علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن چندی پیش گفته بود با توجه به وسعت این زون که طول آن ۵۰۰ متر است به نظر می‌آید که جاده باید جابه‌جا و منتقل شود و تغییر مسیر پیدا کند تا خطر ریزش و زمین لغزش منتفی بشود که این یک راهکار بنیادین است.محمدرضا زمانیان مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه نمی‌توان جاده هراز را مسدود کرد به ایسنا گفت: درپی کسب اطلاع از ایجاد ترک در کوهستان محور هراز در محدوده آب اسک با دادگستری و استانداری مازندران مکاتباتی انجام دادیم و درخواست کردیم که فعالیت اماکن تجاری ایجاد شده در پایین دست را که بعضاً هم به‌صورت غیر مجاز در حریم راه احداث شدند، محدود کنند چرا که عامل تجمع مردم و مسافران هستند.

وی افزود: از پلیس راه نیز درخواست کردیم که حداقل تیم ثابتی در این منطقه به‌صورت شبانه روزی مستقر کند تا در آن منطقه ایجاد ترافیک زنجیره‌ای در محدوده حدود ۵۰۰ متری جلوگیری کند. چرا که در صورت به وجود آمدن چنین ترافیک‌هایی اگر لغزشی در این نقطه از کوهستان اتفاق بیفتد حوادث جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.
زمانیان تأکید کرد: از سوی دیگر از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور که در حال احداث باند دوم محور هراز است درخواست کردیم تا این کار را هرچه سریع‌تر بویژه در این محدوده انجام دهد تا بتوانیم بسرعت و در اسرع وقت از محور جایگزین برای این محدوده استفاده کنیم.وی تصریح کرد: درخواست مسدود شدن محور هراز کار سختی برای وزارت راه و شهرسازی نیست و تنها نیاز به مکاتبه‌ای با پلیس راه دارد اما امکان انسداد وجود ندارد. در وهله نخست باید پرسید که تردد محلی‌ها و افراد بومی در این منطقه را چگونه باید حل کرد و مشکل دوم این است که بار ترافیکی حاصل از مسدود شدن محور هراز به محورهای فیروزکوه و چالوس است که این امکان و ظرفیت در دو جاده مذکور نیست.
 

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صخره های سنگی ترک خوردگی ها جاده هراز محور هراز آب اسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد

 فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با مهر، از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود.

کهریزی با بیان اینکه ترافیک در مسیر شمال به جنوب هراز سنگین است گفت: محور هراز از محدوده رودهن به سمت شمال مسدود شده و هم‌وطنان برای سفر به شهرهای شمالی می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز از محدوده آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه شده افزود: در برخی مناطق این محور مثل مشاء و پیست آبعلی با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه سنگین و پرحجم در جریان بوده و در برخی نقاط این محور با افزایش بار ترافیکی روبرو هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • محور هراز یک‌طرفه شد
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • هراز یکطرفه شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز