Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:32:13 GMT

حل مشکلات زاهدان در گرو حضور و ورود جدی همگان است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۰۴۲۰

حل مشکلات زاهدان در گرو حضور و ورود جدی همگان است

ابوالفضل احمدزاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ضعف و کم‌کاری برخی مسوولان و دستگاه‌های اجرایی در خصوص جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر مورد انتقاد است اظهارداشت: یکی از آسیب‌های مشهود در زاهدان پراکندگی کارتن خواب‌ها، متکدیان و معتادان متجاهر بوده که جمع‌آوری آن‌ها از سال گذشته با مدیریت و نظارت دادیاری حقوق عامه دادستانی مرکز استان آغاز و مراکزی نیز در این خصوص با هماهنگی شهرداری تجهیز و راه‌اندازی شد که امسال نیز همان طرح با رفع نواقص سابق و تقویت زیرساخت‌ها در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ۲۰ روز گذشته به صورت منظم و هر شب در سطح شهر حضور یافته و از نزدیک وضعیت ساماندهی و رسیدگی به متکدیان و معتادان متجاهر را مورد بررسی قرار می‌دهیم که متاسفانه در این بازدیدها تنها شهرداری و مناطق پنجگانه زاهدان و ضابطان قضایی همراه هستند و همکاری لازم و مناسبی از سوی هیچ یک از دستگاه‌های متولی دیگر صورت نمی‌گیرد که جای تاسف و تعجب دارد.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان تصریح کرد: در این طرح آقایان و بانوان و بعضاً نوجوانان معتاد متجاهر جمع‌آوری شده و به محل‌های گرم هدایت می‌شوند اما برخی موارد که شخصا ورود کرده‌ام نیاز است تا بعضی از این افراد برای درمان و معالجه به بیمارستان و مراکز درمانی و مشاوره‌ای منتقل شوند که روند هماهنگی آن برای انتقال و گفت‌وگو با مدیران بیمارستان‌ها بسیار طولانی‌مدت و بعضاً غیرقابل امکان است که به هیچ وجه در شان این مردم نیست.
وی ادامه داد: اکثر این افراد کسانی هستند که از خانواده خود طرد شده و یا از استان‌های دیگر به زاهدان آمده و به دلیل نداشتن محل استراحت، در این شب‌های سرد زمستانی در کف خیابان و پیاده‌روها شب را تا صبح سپری می‌کنند که اگر معتاد متجاهر باشد فرآیند خود را طی می‌کند و در مکان‌های تعبیه شده نگهداری می‌شوند اما برخی از این افراد متکدی هستند که متاسفانه برای اکرام و حمایت آنان هیچ تمهیدی در این کلانشهر اندیشیده نشده است.

احمدزاده با گلایه‌مندی از مسوولانی که صرفاً از پشت میز خود مدیریت می‌کنند بیان کرد: ما گلایه شدید داریم از ارگان‌ها و نهادهایی که به تکالیف قانونی و شرعی خودشان عمل نمی‌کنند و اگر هم تکلیف شرعی و قانونی برایشان متصور نباشد تکلیف انسانی، اخلاقی و شهروندی دارند اما به هیچ عنوان در این مورد ورود پیدا نکرده‌اند.
وی ادامه داد: این گلایه‌مندی ما به گوش همه مسوولان شهرستان زاهدان برسد که این گونه نباشد فقط دادستانی مرکز استان در مسائل ورود جدی پیدا کند و بقیه ارگان‌ها و نهادها به خاطر ورود ما گمان کنند که دیگری نیازی به حضورشان نیست.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان تصریح کرد: در حقیقت کم‌کاری و عدم دغدغه‌مندی در مسیر تسهیل این امورات، ترک فعل مدیران تلقی شده و از نظر دادستانی مغفول نخواهد ماند و در چارچوب قانون با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان زاهدان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان قوه قضاییه سیستان و بلوچستان زاهدان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم این شهرستان توانستند مقام اول آزمون پایش استان خراسان رضوی را کسب کنند.


علی اکبر چراغیان افزود: این رتبه ارزشمند با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند و در سایه تلاش و پشتکار دانش آموزان به دست آمد.

 

پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرا خواهد.

 

محمد یوسفی افزود: از ماه‌ های آینده اطلاعات میدانی و به هنگام سازی کدهای پستی ۱۰ رقمی انجام و در گام بعدی نسبت به تولید و نصب پلاک بر اساس اطلاعات برداشت شده اقدام خواهد شد.


وی ادامه داد: با انجام این طرح، برای هر واحد ملک، یک آدرس یکتا و کد پستی تعیین خواهد شد و خدمت رسانی توسط دستگاه‌ های خدمت رسان، مسیر جدید و مطلوب و حالت هوشمند به خود خواهد گرفت.


یوسفی بیان کرد: شهروندان می‌ توانند با اسکن کد الصاقی بر روی پلاک‌ ها (کیو آر) به اطلاعات شهرسازی ملک خود دسترسی پیدا کنند.

 

رفع مشکلات روستاها از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی و دهیاران

سرپرست بخشداری جلگه رخ در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش رخ  بر حضور فعال آنان در بین مردم و گوش دادن به مشکلات اهالی

روستاها تاکید کرد.

 

رسول بابایی در این همایش  حضور در بین مردم و گره گشایی از کار‌ها و رفع مشکلات روستاها را از مهمترین وظایف اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برشمرد.
 

بابائی  با بیان این که حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در بین مردم یک ضرورت جدی است، افزود: بسیاری از مشکلات پیش رو  با مشارکت مردم حل خواهد شد. ‎

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و پیشرفت روستاها تلاش مضاعف داشته باشند، گفت: شناسایی ظرفیت ها مولفه جدی دستیابی به توسعه پایدار در هر منطقه محسوب می شود که اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید مد نظر خود قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون