Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:05:30 GMT

۶۲ درصد واحدهای راکد صنعتی قابلیت احیا دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۰۸۳۹

۶۲ درصد واحدهای راکد صنعتی قابلیت احیا دارند

علی رسولیان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، بیان کرد: همچنین درحال حاضر  بسیاری از واحدهای صنعتی نیز با ظرفیتی کمتر از توان واقعی خود مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: یکهزار و ۳۴۰ واحد صنعتی کشور نیز به دلیل احکام قضایی از مدار تولید و اشتغال خارج شده‌است.

رسولیان با بیان اینکه تمام فرآیندهای واگذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال الکترونیکی شدن است، گفت: باید دخالت مخرب بخش های دولتی، سیاست‌گذار و تصدی‌گر از فعالیت و توان رقابتی بخش خصوصی حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مصوبات استانی ستاد تسهیل لازم الاجراست، خاطرنشان کرد:  تفویض اختیار، افزایش تسهیلات، افزایش سهم بانک‌های خصوصی در تولید و اشتغال و  مشکل حل وفصل دادرسی  واحدهای صنعتی کشور باید برطرف شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: تقاضای صنعتی شدن درقم مطلوب است و این استان هرسال  بیش از گذشته در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ابراز داشت: راه اندازی سامانه ۱۲۴ و سامانه پاسخگویی برای شنیدن و بررسی مستقیم مشکلات بخش خصوصی نشان از رویکرد وزارت صمت برای حل معضلات موجود است.

رسولیان ادامه داد: سامانه ۱۲۴ که در تمام حوزه های صنعت، معدن و تجارت پاسخگو است امروز در استان قم راه اندازی می‌شود.

وی گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری درقم بالاست و طبق برنامه ریزی انجام شده بیش از یکهزار هکتار امسال به اراضی صنعتی استان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات زیرساخت های شهرک های صنعتی قم در سالجاری ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قم علی رسولیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود

مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های فرهنگی راکد استان اردبیل احیا و بازسازی شده و به چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باز می‌گردند. - اخبار استانها -

مهیار سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: امسال برنامه‌های شاخصی را در تولید محصولات ارزشمند فرهنگی هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم مرجعیت فرهنگی و هنری استان اردبیل را با مبنای دستگاه‌های فرهنگی به ویژه حوزه هنری مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی از تهیه اطلس فرهنگی استان و پیش‌بینی برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در استان با محوریت مرزداری، افتخارات دوران دفاع مقدس و شاکله فعالیت‌های هنری و فرهنگی تأثیرگذار خبر داد و تصریح کرد: قرار است با محوریت جنگ چالدران، دوران دفاع مقدس و همچنین جایگاه مؤثری که این استان در طول تاریخ داشته، اطلس نهضت اردبیل تهیه و آماده شود.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان نیز با هدف معرفی مشاهیر و مفاخر تهیه خواهد شد تا نسل آینده بیشتر با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی این استان نظیر شاه اسماعیل، جنگ چالدران و سایر ذخایر فرهنگی، هنری و مشاهیر سیاسی آشنایی پیدا کنند.

سپهری افزود: این دایره‌المعارف سند اعتبار فرهنگی، هنری، هویتی و تاریخی استان خواهد بود و سعی ما بر این است تا بتوانیم بر همین اساس فعالیت‌های متنوعی را نیز انجام دهیم.

وی به فقر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و ادامه داد: هر چند در استان ظرفیت‌های خوبی را در ابعاد فرهنگی، هنری و تولید آثار فاخر در این بخش داریم اما متأسفانه با کمبود فضاها روبه‌رو هستیم که قرار شد زیرساخت‌های راکد استان مورد بازسازی و احیا قرار گرفته و به چرخه فرهنگی بازگردد.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل نمونه این مجموعه‌های راکد را سینما لاله اردبیل، تالار حافظ و برخی فرهنگسراهای راکد اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در مناطق مختلف شهری این مجموعه‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

سپهری نبود پردیس سینمایی حوزه هنری را در استان یکی از خلأها و ضعف‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز رایزنی‌هایی در حال انجام است تا با مشارکت سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم مجموعه‌ای فاخر و در شأن استان با محوریت پردیس سینمایی و نمایش آثار راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال تلاش ما بر این است تا مراسم 19 ژانویه روز جهانی آذری‌های مسلمان را با حال و هوایی متفاوت و محوریت استان‌های شمالغرب کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و همدان برگزار کنیم تا این روز تاریخی مورد پاسداشت ارزشمند و گسترده قرار گیرد.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: تولید آثار علمی، پژوهشی و همچنین تنوع‌بخشی به برگزاری برنامه‌های متعدد در این روز از جمله هدف‌گذاری‌ها است که انتظار می‌رود با محوریت حوزه هنری بتوانیم مراسم امسال را با شکوه هر چه تمام‌تر برپا کنیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر