Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:45:29 GMT

آموزش نصب پارتیشن شیشه ای اداری

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۰۸۹۳

آموزش نصب پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن های اداری یکی از ابزارهای مناسب برای بهینه سازی فضاهای اداری و سازمانی هستند. این پارتیشن ها با فراهم کردن این امکان که چند واحد مجزا بتوانند در یک محیط بزرگ و گسترده مشغول به کار شوند، انسجام و در عین حال تمایز بخش های مختلف اداره یا سازمان را حفظ می کنند. این کار مخصوصا در اداراتی که با فضای کم، واحدهای متعدد و مجزایی دارند، بسیار مناسب خواهد بود و همچنین تأثیر پارتیشن اداری بر راندمان اداری کارمندان بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارتیشن های شیشه ای، یکی از پارتیشن های پرکاربرد در محیط های اداری اند.

پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن های شیشه ای، پانل هایی از جنس شیشه هستند که به منظور جداسازی فضاها در یک اتاق بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و به آنها دیوار شیشه ای نیز گفته می شود. همانگونه که گفته شد یکی از عمده ترین مصارف پارتیشن های شیشه ای، مصارف سازمانی اداری است و مزایای بسیاری برای این منظور دارند.

نخست آنکه پارتیشن شیشه ای این امکان را فراهم می کند که بدون کاهش نور و کوچک به نظر رسیدن فضا، در یک اتاق بزرگ، تفکیک کاربری صورت گیرد و مانند سایر پارتیشن ها منجر به تاریک و محدود شدن فضاهای پارتیشن بندی شده نمی شود و نیازی به نورپردازی مجزا برای هر کدام از قسمت های جداگانه نیست.

دوم آنکه پارتیشن شیشه ای علاوه بر آنکه فضاها را به خوبی از یکدیگر تفکیک می کند، امکان نظارت بر بخش های مختلف را برای مدیر مجموعه یا سایر عوامل فراهم کرده و به این احساس را در کارمندان ایجاد می کند که در عین انجام دادن مسئولیت هایی مجرا، عضو یک کل منسجم هستند و باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

علاوه بر موارد مذکور، پارتیشن های شیشه ای، مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و به راحتی با ضربه و فشار شکسته نمی شوند. همچنین به دلیل وزن سبک و کم حجمی که دارند، جا به جایی، نصب و تغییر آنها به آسانی امکان پذیر است. تنوع بالای طرح و رنگ و مدل نیز از دیگر مزایای پارتیشن شیشه ای اداری است.

راهنمای نصب پارتیشن شیشه ای اداری

نصب پارتیشن شیشه ای اداری، دارای پنج مرحله متفاوت است: مرحله اول

 نخستین مرحله به انتخاب و نصب کانال U است. این کانال همان قطعات زیرینی است که پانل های شیشه ای پارتیشن، درون آن قرار می گیرند. کانال U از جنس آلومینیوم ساخته شده و در ابعاد و اندازه های مختلف عرضه می شود. قطر و ابعاد کانال بسته به ابعاد فضای مورد نظر و ابعاد پانل های شیشه ای، متفاوت خواهد بود. بنابراین باید بر اساس ضخامت پانل های شیشه ای، ضخامت مورد نیاز در کانال U را انتخاب کرده و سپس بر اساس ابعاد فضای مورد نظر آن ها را برش بزنید. کانال های آلومینیومی را می توان به راحتی با استفاده از اره برش داد.

مرحله دوم

سپس باید با استفاده از یک ابزار مناسب درون کانال ها را سوراخ کرده تا آماده نصب بر روی سطح مورد نظر شوند. بهترین ابزار برای سوراخ کردن کانال U، دریل است. اما باید توجه داشت که از سری های با ضخامت کم و مناسب کانال استفاده شود. زیرا سری های ضخیم تر می توانند منجر به آسیب دیدن کانال آلومینیومی در حین سوراخ شدن، شوند. سوراخ ها نیز باید در فواصل مناسب و در قسمت های مختلف کانال واقع شوند تا همه قسمت های کانال به خوبی در سطح مورد نظر جای گیرد.

دقیقا در زیر سوراخ های ایجاد شده بر روی کانال U، سوراخ هایی بر روی سطح مورد نظر نیز ایجاد می گردد و کانال با استفاده از پیپ و پلاک، بر روی سطح نصب می گردد. باید دقت داشت که پیش ها به طور کامل در داخل سطح و کانال U قرار گیرند. زیرا در صورت بیرون ماندن پیچ ممکن است به پنل شیشه ای آسیب بزنند.

مرحله سوم

در مرحله بعد پانل های شیشه ای که ضخامتی برابر با کانال U دارند، بر روی کانال قرار می گیرند. این کار می توان به راحتی از طریق لغزاندن پانل های شیشه ای بر روی دهانه های کانال آلومینیومی انجام گیرد. سپس با استفاده از پکرها در پایه کانال U تراز بودن پانل ها مورد آزمایش قرار می گیرد به نحوی که پانل های شیشه ای کاملا در حالت عمودی ایستاده باشند.

مرحله چهارم

مرحله بعد، مرحله نصب یراق آلات پارتیشن است. باید پانل های شیشه ای به لولاها به یکدیگر متصل شوند. لولاها اغلب از جنس چودن هستند و در فاصله بین پانل ها قرار می گیرند. برخی پارتیشن ها نیز دارای قاب یا فریم هستند که در این مرحله باید نصب گردد.

پس از آنکه همه پانل ها به طور کانال کنار یکدیگر واقع شدند، یک واشر لاستیکی برای ثابت نگه داشتن آنها در کانال U مورد استفاده قرار می گیرد. واشر لاستیکی باید در دو طرف شیشه و در حد فاصل بین پانل ها و کانال آلومینیومی قرار بگیرد و کاملا در آن فرو رود. واشر لاستیکی باید به طور همزمان دو طرف فرو رود تا سطحی یکسان و مساوی در بالای کانال ایجاد کند.

مرحله پنجم

در آخرین مرحله نیز درب های شیشه ای لولایی نصب می گردند. برای هر درب باید فاصله ای برابر با 910 میلی متر در بین پانل ها تعبیه شود؛ زیرا عرض درب ها اغلب 900 میلی متر است. درب باید بر روی فنر هیدرولیکی نصب گردد. این فنرها می توانند سرعت و قدرت باز و بسته شدن در را کنترل کنند. این درها به صورت متقارن و با زاویه 180 درجه باز و بسته می شوند و می توانند در هر دو طرف پارتیشن قرار بگیرند. برای نصب این درها ابتدا باید صفحه کف را با پیچ و مهره روی زمین ثابت کرد. سپس نقطه محوری کانال U را دقیقا بالای صفحه کف قرار داده تا ثابت شود.

بعد از آن تکه های فلزی بالا و پایین درب چسبانده می شوند. باید توجه داشت که درب ابتدا باید در حالت بسته نصب شود و نمی توان در حالت باز آن را نصب کرد. سپس باید درب را بلند کرده و بر روی صفحه کف قرار داد به نحوی که سوراخ وصله فلزی، در پینی که از صفحه کف بالا می‌آید، قرار گیرد. پس از آنکه درب به سمت نقطه محوری کانال U کمی خم شد، پیچ قفل باید چرخانده شود. هنگامی که نقطه چرخش دایره ای، در سوراخ دایره ای قرار گرفت، باید پیچ ها صفت شده و درب را باز کرد. با استفاده از پین های تنظیم سرعت نیز می توان سرعت باز و بسته شدن درب را در دو حالت کند و تند، تنظیم کرد.

جمع بندی

پارتیشن های شیشه ای به عنوان یکی از انواع جداکننده های محیطی، بهترین گزینه برای فضاهای اداری هستند و می توانند فضایی زیبا و در عین حال تفکیک شده را فراهم کنند. به منظور راهنمایی خرید پارتیشن اداری برای محیط و فضاهای دفاتر کار خود مجموعه پارتیشن ساز با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید و اجرای انواع ملزومات دکوراسیون داخلی از جمله پارتیشن های شیشه ای، یک از مراجع معتبر برای تهیه و نصب پارتیشن شیشه ای اداری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات پارتیشن ساز می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس پارتیشن اداری پارتیشن شیشه ای خرید پارتیشن اداری رپرتاژ آگهی مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس نصب پارتیشن شیشه ای اداری پارتیشن های شیشه ای قرار می گیرند پارتیشن ها مورد نظر پانل ها صفحه کف کانال U بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت.

به نقل از ورزش سه منوچهری گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود. این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد. بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد. باز خدا را شکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901106

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • شورای اداری استان تهران
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • (عکس) حمله خفت‌گیر‌های خشن به مهاجم استقلالی در اتوبان!
  • عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟