Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در پی رسوایی مالی اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ریچارد کلاریدا، نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اعلام کرد که دو هفته قبل از پایان دوره خدمتش از سمت خود کناره گیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که افشای داده های مالی او در سال 2020 که اخیراً اصلاح شد، تردیدهایی را در مورد انجام معاملات بالقوه غیرقانونی ایجاد کرد.

کلاریدا که توسط دونالد ترامپ نامزد پست هیئت مدیره فدرال رزرو شد و در سپتامبر 2018 تایید شد، دستیار ارشد جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود. روز دوشنبه فدرال رزرو اعلام کرد که استعفای او از 14 ژانویه اجرایی می شود.

تاکید فدرال رزرو آمریکا بر تداوم پولپاشی دولت برای نجات اقتصاد این کشوراذعان رئیس فدرال رزرو آمریکا به بی ثباتی اقتصاد آمریکا

استعفای کلاریدا اندکی پس از گزارش رسانه ها مبنی بر زیر سوال بردن معاملات سهام او در فوریه 2020، درست قبل از تحولات بازار به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، صورت می گیرد.

کلاریدا ماه گذشته اظهارات مالی اصلاح شده‌ای را ارائه کرد و فدرال رزرو اعلام کرد گزارش اولیه وی حاوی "خطاهای سهوی" است.

طبق اطلاعات افشا شده، کلاریدا سهام سه صندوق سهام را در 24 فوریه فروخته بود.  درست چند روز قبل از اینکه پاول کمک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا برای نجات اقتصاد آسیب دیده از همه گیری را اعلام کند. فقط سه روز بعد یکی از آنها را مجدداً خریداری کرد. وی ابتدا گفت که این بخشی از "تعادل مجدد پرتفوی از پیش برنامه ریزی شده" است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یکی از ماموران کمیته اخلاق فدرال رزرو نیز اعلام کرد که کلاریدا  "مطابق با قوانین و مقررات قابل اعمال که برای تضاد منافع وضع شده، رفتار کرده است."

دوره ریاست کلاریدا قرار بود در پایان ژانویه به پایان برسد. جو بایدن قبلاً لائل برینارد را به عنوان جانشین وی معرفی کرده است و قرار است جلسه سنا برای تأیید او روز پنجشنبه برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این سومین استعفای بزرگ در بانک مرکزی آمریکا محسوب می شود که سؤالاتی را در مورد معاملات غیر قانونی بالقوه مطرح می سازد.

سپتامبر گذشته، دو نفر از رؤسای بانک فدرال رزرو بازنشستگی پیش از موعد خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا بانک مرکزی آمریکا فدرال رزرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است

یدلین به شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: جنگ در واقع تمام شده و آنچه در جریان است، صرفا یک درگیری است.

همزمان با این اظهارات، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است