Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:05:19 GMT

گجت پوشیدنی فشار خون کاربر را می سنجد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۲۳۰

گجت پوشیدنی فشار خون کاربر را می سنجد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، افرادی که فشار خون بالا دارند، بیشتر اوقات از دستگاه هایی برای سنجش این نشانگر طی روز استفاده می کنند.

اندازه گیری فشار خون نه تنها یک دردسر است بلکه همیشه نیز دقیق نیست. در همین راستا شرکت «آکتیا»(Aktiia) گجت پوشیدنی برای این منظور طراحی کرده است.

این محصول در سال ۲۰۲۱ میلادی در انگلیس، سوییس، آلمان، اتریش، فرانسه، ایرلند و ایتالیا رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شرکت در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی آمریکا در CES2022 میلادی نیز محصول را معرفی و اعلام کرد در آمریکا نیز عرضه می شود.

بخش سخت افزاری سیستم آکتیا شامل یک دستبند است که می توان آن را به طور مداوم روی مچ بست. این دستگاه با استفاده از فرایندی به نام فوتوپلیتسموگرافی ( Photoplethysmogram یا تغییر حجم سنجی نوری) پالس های نور سبزی منتشر می کند که از پوست رد می شود و به رگ های زیر آن می رسد.

با تحلیل انعکاس نور در گیرنده های نور زیر دستبند، می توان تغییر قطر رگ ها در هر ضربان قلب را تعیین کرد. در مرحله بعد از این اطلاعات برای محاسبه فشار خون کاربر استفاده می شود. داده های مذکور به یک اپ موبایل منتقل می شود که سابقه فشار خون کاربر را نیز حفظ می کند. به این ترتیب پزشکان این افراد نیز می توانند تغییرات نشانگر در گذر زمان را بررسی کنند.

دستگاه قادر است به طور خودکار هر هفته ۵۰ خوانش در روز و شب و همچنین حالات مختلف بدن انجام دهد.

این درحالی است که دستگاه های معمول سنجش فشار خون خوانش کمتری انجام می دهند و برای استفاده از آن بدن باید در حالات خاصی باشد.

آکیتا هم اکنون در اروپا در مرحله آزمایش بالینی است و به زودی در آمریکا نیز با همکاری بیمارستان زنان و بریگام (زیرمجموعه دانشگاه هاروارد) آزمایش می شود.

کد خبر 5397148 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گجتهای پوشیدنی نوآوری فشار خون نوآوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات تحقیقات علمی حاکمیت سایبری گوگل تلسکوپ فناوری نانو خودروی برقی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خودروی خودران ویروس باج افزار فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس می‌گوید که فشار آمریکا بر این جنبش «هیچ ارزشی ندارد» و تاکید کرد هرگونه توافق برای آزادی اسرای صهیونیست باید شامل پایان دادن به جنگ غزه و آتش‌بس دائمی باشد.

به گزارش رویترز، ساعاتی پیش آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه‌ای مشترک از حماس خواستند که توافق آتش‌بس را بپذیرد. یک مقام ارشد دولت جو بایدن در این خصوص مدعی شد که یک توافق آتش‌بس روی میز است و اکثر درخواست‌های حماس مثل بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و برقراری آتش‌بس فوری و طولانی مدت را فراهم می‌کند. 

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ در غزه، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.

حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد