Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در هر جایی که درها باز بود و محدودیت کمتر، شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی های خود را عرضه کردند، گفت: فروش شرکت های دانش بنیان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که در افق ۴ سال آینده باید سهم این شرکت‌ها از GDP به ۵ درصد برسد.

به گزارش ایسنا دکتر علی وحدت در رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه که امروز به صورت آنلاین در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، شروع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ را مربوط به سال ۸۹ و تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: بعد از گذشت ۱۱ سال ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور پا گرفته و اکوسیستم نوآوری از این شرکت ها، استارت آپ ها و شتابدهنده ها و صندوق های تامین مالی در کشور را شکل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: کلیات این قانون به جز یک بند آن به تصویب رسیده است.

وحدت با اشاره به توانمندی های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های مختلف، یادآور شد: این شرکت‌ها بیشتر در حوزه‌هایی توانمند شدند که درخواست بیشتری بوده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این صندوق در حوزه توسعه فناوری صنعت بیمه عقب است، ادامه داد: در یکی دو سال اخیر تحولات جدی در این صنعت ایجاد شده است، ولی مشکلات و چالش هایی در چارچوب صنعت بیمه وجود دارد، در حالی که حداکثر استفاده صنعت بیمه از شرکت‌های دانش بنیان، در بخش کوچک فروش بیمه است.

وحدت با بیان اینکه در صنعت بیمه دعوا بر سر این است که کیک کوچک را چه کسی بردارد، خاطر نشان کرد: به نظر من این شرکت‌ها در دو حوزه می توانند به صنعت بیمه خدمات رسانی کنند که یک حوزه آن رفع نیازهای صنعت بیمه در زمینه هایی چون کاهش هزینه ها و افزایش راندمان است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه صنعت بیمه به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در حوزه ای مانند دفاع که اصل محرمانگی در آن حاکم است، هر جا نیاز شد، از توان این شرکت ها استفاده شده است و اکنون پیشرفت های کشور مدیون این شرکت ها است.

وحدت با تاکید بر اینکه در هر حوزه ای که درها باز بود، این شرکت‌ها توانستند نقش آفرینی کنند، اضافه کرد: دومین حوزه ای که این شرکت ها می توانند در صنعت بیمه موثر باشند، توسعه بازار است. اگر می خواهیم ضریب بیمه از ۲.۶ به ۷ درصد برسد، نیاز است تا بیمه های جدیدی تعریف شود و این امر بدون برونسپاری قابل حل نخواهد بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این شرکت ها دارای ظرفیت های بالایی هستند، تاکید کرد: مسیر موفقیت صنعت بیمه چه در حوزه کاهش هزینه ها و چه در توسعه بازار از شرکت های دانش بنیان و نهادهای سیاستگذار عبور می کند.

وی با تاکید بر اینکه ما اصراری نداریم که این شرکت ها در حوزه فروش بیمه وارد شوند، خاطر نشان کرد: حوزه های علم و فناوری زمینه ای است که می تواند در توسعه بیمه موثر باشد.

وحدت با اشاره به لزوم توجه به بیمه سرمایه گذاری، گفت: در حال حاضر مسابقه ای تحت عنوان "کارویا" برگزار می شود که ما به جای پول دادن به برگزیدگان از سرمایه گذاری جمعی اعتبارات آن را تامین می کنیم و در این رویداد با بیمه کردن اصل سرمایه مردم، برای این رویداد تامین سرمایه کرده ایم.

وی اضافه کرد:  این در حالی است که صندوق نوآوری نه بیمه گذار است و نه تمایل دارد در این حوزه وارد شود و اجرای این برنامه از سوی ما تنها نمونه ای است که می خواستیم اعلام کنیم می توان از این ابزارها در حوزه توسعه فناوری بهره برد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رسیدن سهم شرکت های دانش بنیان در GDP به میزان ۵ درصد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان فروش شرکت های دانش بنیان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که در افق ۴ سال آینده باید سهم این شرکت ها از GDP به ۵ درصد برسد و این شرکت ها برای گردش مالی خود نیاز به ابزاری به نام بیمه دارند تا بتوانند محصولات خود را در صنایع مختلف ارائه دهند.

وی اضافه کرد: آسان ترین مسیر در این حوزه استفاده از نیروهای ارزان و خوش فکر و آماده به کار جوانان و شرکتهای دانش بنیان است.

وی ابراز امیدواری کرد که رویداد امروز نقطه آغازی برای نفوذ فناوری در صنعت بیمه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت بیمه توسعه بازار رییس صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها صنعت بیمه ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها