Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس فرهاد آذرین فر معاون امور مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی با اعلام اینکه چادرملو در تلاش برای استفاده حداکثری ازظرفیت ساخت داخل تجهیزات و قطعات یدکیِ مصرفی در مجتمع هایِ معدنی و صنعتی خود می باشد گفت : در سال گذشته بالغ بر 1 هزارو 446 قلم قطعات و لوازم مصرفی جدید در بخش های استخراج ، کارخانه فرآوری ، گندله سازی ، احیاء مستقیم و فولادسازی، ساخت داخل شده و تا پایان سال 1399 در مجموع تعداد 28 هزار قلم قطعات و لوازم یدکی، از منابعِ داخلی تأمین و جایگزینِ قطعاتِ مشابه ساختِ خارج گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست-مهندس فرهاد آذرین فر معاون امور مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی با اعلام اینکه چادرملو در تلاش برای استفاده حداکثری ازظرفیت ساخت داخل تجهیزات و قطعات یدکیِ مصرفی در مجتمع هایِ معدنی و صنعتی خود می باشد گفت : در سال گذشته بالغ بر 1 هزارو 446 قلم قطعات و لوازم مصرفی جدید در بخش های استخراج ، کارخانه فرآوری ، گندله سازی ، احیاء مستقیم و فولادسازی، ساخت داخل شده و تا پایان سال 1399 در مجموع تعداد 28 هزار قلم قطعات و لوازم یدکی، از منابعِ داخلی تأمین و جایگزینِ قطعاتِ مشابه ساختِ خارج گردیده است.
وی افزود : تنها در سال 1399 مبلغ 19 میلیون یورو از محل استفاده از قطعات داخلی صرفه جوئی ارزی حاصل شده است که در مقایسه با سال 1398 )به مبلغ 11 میلیون و 700 هزار یورو( ، حدود مبلغ 7 میلیون و 300 هزار یورو افزایش داشته است.
مهندس آذرین فر همچنین با اشاره به طرح ها و برنامه های مطالعاتی، تحقیقـاتی و پـژوهشی چادرملو افزود: بـا هدفِ کـاهشِ مصـارف و هزینه های تولید ، افزایش بهره وری ، بهینه سازی و کاهشِ مصرف انرژی، استفاده از فـن آوری هـای جدید، انـجام اصـلاحات در خـطوط تـولید و بومی سازی و ساخت داخل قطعات صنعتی و ماشین آلات طرح ها و پروژه های تحقیقاتی متعددی در حال اجراست، بطوریکه و تا پایان سال گذشته تعداد 77 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی انجام و خاتمه یافته است که اثرات آن در بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله ، کمک به کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی ، کاهش زمان توقفات و هزینه های تعمیرات ، بومی سازی و ساخت داخل به خوبی مشهود است .
وی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری نیز تعداد 25 پروژه پژوهشی و تحقیقاتی در مجتمع معدنی و تعداد 34 پروژه در مجتمع صنعتی شامل 14 پروژه در گندله سازی، 13 پروژه در فولاد سازی و 7 پروژه در احیاء مستقیم به مرحله اجراء درآمده است . و علاوه بر آن نخستین جشنواره ایده های برتر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف توجه به خلاقیت و ایده پردازی کارکنان و ایجاد زمینه مناسب در جهت رشد و شکوفایی استعدادها، ترغیب کارکنان و کارگران به مشارکت در رشد و بالندگی شرکت، افزایش بهره وری، بهبود فرآیند تولید وکاهش هزینه ها ، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات معدنی برگزار شد و خوشبختانه استقبال قابل توجهی نیز از این جشنواره به عمل آمد بطوریکه 946 ایده به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی در ۱۱ کارگروه ارزیابی، تعداد 483 ایده به مرحله داوری راه یافتند و در نهایت 13 ایده برتر در مراسم پایانی این جشنواره معرفی شدند .
آذرین فر تصریح کرد: در عین حال از توانمندی مراکز علمی و پژوهشی ، نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان غافل نبودیم به همین جهت اقدام به تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه چادرملو در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران نمودیم .همچنین تاکنون تفاهم نامه هائی با مراکز علمی و آزمایشگاهی شامل دانشگاه های یزد، اردکان ، میبد و پیام نور یزد با هدف پیوند زدن و ارتباط مستقیم تجربیات نخبگان صنعتی با ظرفیت های علمی و نخبگان دانشگاهی منعقد گردیده است،
معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو در ادامه افزود: در سال گذشته دوره هایِ آموزشی کارکنانِ امانی و پیمانکاران، به تعداد 2 هزارو710 نفر به میزان 28 هزارو615 نفر ساعت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردیده و برنامه های آموزشی برای کارکنان بمنظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هم اجراء گردید.
در تداوم برنامه های ارتباط صنعت با دانشگاه نیز ، دوره های کارآموزی دانشجویان دانشگاههای کشور ، در گرایشـهای معدن ، استـخراج ،فـرآوری ، مهندسی صنایع و شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالوژی در مجتمع های معدنی و صنعتی به تعداد 26 نفر و به میزان 5 هزارو 883 نفر ساعت برگزار گردیده است

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معدنی و صنعتی ساخت داخل سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است

مالک رحمتی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کارگر در دیدار با تشکل‌های کارگری استان، با اشاره به تقدس کار در آموزه‌های دینی گفت: از منظر دینی، کار یک مفهوم مقدس و کارگری یک شغل شریف است و باید این فرهنگ در جامعه جا بیفتد که از شغل کارگری با عزت و افتخار یاد کنیم.

وی با بیان اینکه کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است افزود: امروز به برکت وجود کارگران و خودکفایی در بسیاری از صنایع، اعتماد به نفس ملی تقویت شده و در سایه ارزشی که نظام جمهوری اسلامی به نیروی کار می‌دهد، به یک عزت و اقتدار بالایی در دنیا دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است افزود: عملیات وعده صادق نیز یکی از نتایج نیروی فنی و متخصص کشورمان بود که دنیا را مات و مبهوت خود کرد و امروز شاهدیم که در امتداد این عملیات و وعده مقام معظم رهبری مبنی بر فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی، خیزش عمومی علیه این رژیم در آمریکا و سایر کشور‌ها شکل گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تضمین کیفیت کار را یکی از مقوله‌های بسیار مهم در حوزه کارگری دانست و گفت: تحقق جهش تولید و صادرات در گرو تولید محصولات باکیفیت و مطابق با استاندارد‌های ملی و جهانی است که حرف اول و آخر را در این زمینه کارگران می‌زنند.

رحمتی گفت: اگر کارگران با عشق و علاقه و انگیزه کار کنند و تعهد به کیفیت تولیدات را در روند تولید رعایت کنند قطعاً محصولات باکیفیتی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشور در عرصه‌های مختلف به رشد و توسعه غیرقابل‌باور رسیده، اما این پیشرفت‌ها به درستی به جامعه منعکس نشده، افزود: مسیر امیدآفرینی در جامعه، روایت پیشرفت‌هایی است که در جای‌جای کشور اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه روایت صحیح پیشرفت، وظیفه مدیران، روابط عمومی‌ها و اهالی رسانه است، خواستار برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت برای اقشار مختلف ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی مدیران اجرایی استان توسط دستگاه‌های اجرایی شد.

استاندار آذربایجان شرقی به مشکلات کارگری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات، مسکن کارگران است که باید با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن، بتوانیم مشکل کارگران را در این زمینه حل کنیم و قطعاً این قدم بزرگی در ارتقای سطح معیشت کارگران عزیز خواهد بود.

رحمتی درخصوص حقوق و دستمزد کارگران نیز گفت: تعیین حقوق و دستمزد یک کار تخصصی در سطح کلان کشوری است؛ آن‌چه به استان مربوط است استفاده از سایر تسهیلات مانند اعطای سهام صنایع به کارگران در راستای ارتقای معیشت و اطمینان خاطر کارگران نسبت به آینده شغلی است که در این زمینه هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال، کارگر را رکن جهش تولید معرفی کرد و گفت: شعار سال جاری که به مشارکت مردم اشاره دارد در واقع نشان‌دهنده‌ی اهمیت حضور کارگران در اقتصاد و افزایش تولید در کشور است.

حسین فتحی رضایت شغلی، امنیت شغلی و آرامش صنعتی را از سازوکار‌های مهم در تحقق مشارکت کارگران در راستای جهش تولید برشمرد و گفت: حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد و هر جا که آرامش و امنیت صنعتی باشد آن‌جا سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تبلیغات و تحرکات معاندین و بیگانگان در استان و کشور برای ایجاد مشکل برای واحد‌های تولیدی صنعتی گفت: کارگران همواره ما را سربلند کردند و هرگز مطالبات صنفی کارگران به اغتشاشات تبدیل نشد، و این بزرگترین جهاد جامعه کارگری است.

فتحی یادآور شد: دشمن به دنبال فروپاشی اقتصادی است و راهبرد ما هم تولید است که این تولید با مشارکت مردم و کارگران تحقق می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه ظلم به کارگر فقط عدم پرداخت حقوق مناسب نیست گفت: نبود حفظ کرامت، اقتدار، عزت و امنیت شغلی کارگران نیز ظلم در حق آنها است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند