Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@22:56:26 GMT

افزایش قیمت نفت با افت ارزش دلار

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۵۴۵

افزایش قیمت نفت با افت ارزش دلار

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری سرمایه‌گذاران، افزایش یافت.

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته یک درصد نزول کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۲ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده بود.

افت ارزش دلار در معاملات روز سه شنبه از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد چرا که نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می کند.

یک کمیته سنای آمریکا هفته جاری جلسه‌ای را برای انتصاب جروم پاول، رییس فدرال رزرو و لائل برینارد، معاون انتصابی وی برگزار می کند که ممکن است جزییات جدیدی درباره برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی به همراه داشته باشد.

افت اخیر قیمتهای نفت تحت تاثیر نگرانیها پیرامون افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان و متاثر شدن تقاضا برای سوخت اتفاق افتاده است. راویندرا رائو، مدیر تحقیقات کالا در شرکت “کوتاک سکیوریتیز” گفت: افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ مایه نگرانی است زیرا محدودیتها روی رفت و آمد و تقاضا برای سوخت تاثیر می گذارند. با این حال با وجود افزایش اخیر موارد ابتلا، هیچ اقتصاد بزرگی در دنیا به دنبال اعمال قرنطینه سخت گیرانه نیست. وضعیت ویروس، مسائل مربوط به عرضه و روندهای بازارهای سهام عامل کلیدی خواهد بود که روی قیمتهای نفت در کوتاه مدت تاثیر می گذارند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند: شرکت آرامکوی سعودی به حداقل دو خریدار شمال آسیا اطلاع داده است که حجم نفت مورد تقاضای آنها را در فوریه به طور کامل تامین می کند.

بعضی از تحلیلگران می گویند عرضه از سوی اوپک و متحدانش همگام با تقاضا نبوده و از قیمتها پشتیبانی کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: بازار ممکن است از عرضه محدودتر و و ریسک محدودیت عرضه از سوی روسیه سود ببرد. تنشهای سیاسی با مستقر شدن نیروهای روسیه در مرز اوکراین شدت گرفته اند. همچنین افزایش تولید اوپک، پایین سهمیه تصویب شده تحت توافق اوپک پلاس بوده زیرا بعضی از کشورها شامل نیجریه نتوانسته‌اند مطابق با حجم تعیین شده، نفت تولید کنند.

کِرِگ ارلام، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: عوامل بنیادین برای نفت دوباره مثبت شده اند به خصوص اگر اوپک همزمان با بهبود تقاضا، همچنان پایین‌تر از سهمیه تصویب شده تولیدش را افزایش دهد.

A model of a pipe line is seen at the main entrance to the Gomel Transneft oil pumping station, which moves crude through the Druzhba pipeline westwards to Europe, near Mozyr Minsk

لیبی که از مشارکت در توافق محدودیت عرضه اوپک معاف است، با کاهش تولید به دلیل کارهای تعمیرات خط لوله و اختلال فعالیت میدان نفتی روبرو شده است. با این حال تولید میدان نفتی الفیل که ماه گذشته توسط یک گروه مسلح متوقف شده بود، روز دوشنبه ازسرگرفته شد.

بازار منتظر انتشار آمار ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه است. شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم ژانویه، به میزان حدود دو میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که هفتمین کاهش متوالی ذخایر نفت خواهد بود.

برچسب هاخبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) شرکت ملی نفت عربستان سعودی (سعودی آرامکو) قیمت نفت نفت برنت نیجریه وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی نفت عربستان سعودی سعودی آرامکو قیمت نفت نفت برنت نیجریه وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد