Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رای آورد، اما هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ احکام و تبصره ها تغییرات عمده ای دارد، بنابراین نمایندگان باید توجه کنند که در حوزه نظارتی به شدت اختیارات مجلس کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سید البرز حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: بعد از ۴۳ سال از عمر انقلاب پسندیده نیست که شهرستان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی داشته باشد و دو ماه است که دستگاه سی تی اسکن آن خراب است، در حالی که مبنای تشکیل این انقلاب عدالت بوده و وظیفه وزارت بهداشت ارتقاء عادلانه سلامت از طریق عدالت در توزیع عادلانه منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خطاب به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال کلیات لایحه بودجه رای آورد، اما هم به لحاظ ساختار خصوصا در مورد جدول ۷ و هم به لحاظ احکام و تبصره ها تغییرات عمده ای دارد. در ادغام دستگاه ها، دستگاه های اصلی و ۵۰ دستگاه محدود شده اند و قاعده مشخصی برای تعیین دستگاه های اصلی وجود ندارد. لذا همکاران توجه کنند که در حوزه نظارتی به شدت اختیارات مجلس کاهش پیدا خواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با نگاه اقتصادی به بودجه تصریح کرد: نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی حداقل ۵ برابر خواهد شد و به این مفهوم است که تمام نهاده های تولید که قرار است وارد شود باید ۵ برابر مالیات گمرکی پرداخت کنند. می دانید که هیچ کالای مهمی در ایران نیست که در فرایند تولید آن از نهاده وارداتی استفاده نشود، لذا نیاز است که در خصوص نرخ ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تجدید نظر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس یازدهم استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی هم به لحاظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است