Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@23:16:20 GMT

تزریق دوز سوم واکسن برای ۴۰۹ هزار گیلانی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۶۹۹

تزریق دوز سوم واکسن برای ۴۰۹ هزار گیلانی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ فردین مهرابیان ، از بستری شدن ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۱۲۷ بیمار کرونایی بستری داریم.

وی با بیان اینکه ۹۴.۸ درصد گیلانی ها در نوبت اول و ۸۸ درصد در نوبت دوم واکسینه شدند، تصریح کرد: همچنین ۴۰۹ هزار نفر معادل ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد جمعیت واجد شرایط استان نوبت سوم واکسن خود را دریافت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی یک مرکز دوشیفته واکسیناسیون در گیلان خبر داد و افزود: برای شتاب گیری امر واکیسناسیون، مرکز شهید چمران در رشت دوباره دوشیفته شده است تا شهروندان عصرها هم بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

مهرابیان، ساعت کار مراکز واکسیناسیون یک شیفته را از ساعت ۸ الی ۱۴ دانست و گفت: مراکز دوشیفته از ساعت ۸ الی ۲۰ به مراجعه کنندگان واکسن تزریق خواهد شد.

وی از فعالیت ۴۶۵ مرکز واکسیناسیون در سطح استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز شبانه روزی واکسیناسیون هم هفته آینده در رشت راه اندازی می‌شود لذا افراد هرچه سریع تر برای تزریق دز دوم و به ویژه سوم اقدام کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به نقش مهم تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش مبتلایان و شدت بیماری، اضافه کرد: بیش از پنج درصد از واجدین شرایط گیلان که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای تزریق به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گیلان ویروس کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی