Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز سه‌شنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی، افزود: جمهوری اسلامی از نظام‌های برجسته در دنیا است که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتازی برخوردار بوده و بر پایه مردم سالاری و ولایت‌مداری بنیان نهاده شده و باید خدمات و دستاوردهای این نظام مقدس برای آحاد جامعه بازگو شود.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دستاوردها و خدمات نظام اسلامی باید به مردم معرفی شود و ائمه جمعه در این فرآیند نقش برجسته‌ای دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک اظهار داشت: تبیین دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در طول سال به ویژه ایام‌الله دهه مبارک فجر باید برنامه اصلی ائمه جمعه باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: میانگین امید به زندگی پیش از انقلاب اسلامی، ۵۴ سال بود اما اکنون این مهم افزایش یافته و از طرفی مجموع جمعیت کشور پیش از انقلاب کمتر از ۳۵ میلیون نفر بود و اکنون این مهم به بیش از ۸۰ میلیون رسیده است.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۷ درصد جمعیت کشور باسواد بودند و اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت کشور با سواد هستند و بیش از پنج میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که این دستاوردهای ارزشمند باید در جامعه تشریح و تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آمادگی برای مناسبت‌های پیش رو در بهمن ماه خصوصا ایام الله دهه فجر مورد توجه ائمه جمعه و همه دستگاه‌ها باشد و رویکرد ائمه جمعه در این ایام، امیدآفرینی و وحدت ملی برای صیانت از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: توجه به مسئله خانواده، جمعیت و جلوگیری از مسئله نامتعارف مهاجرت وظیفه ملی و همگانی است و همه دستگاه‌های نظام اسلامی باید در این راستا برنامه محور باشند و رویکرد برنامه‌ها باید تقویت بنیان خانواده باشد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه خادمان فداکار ملت ایران هستند که مجاهدانه و با رویکرد مردمی و ساده زیستی همواره در کنار مردم هستند و با فداکاری و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات در صحنه هستند.

امام جمعه اراک بیان کرد: نقش آفرینی ائمه جمعه در صحنه‌های بزرگ انقلاب اسلامی یک ضرورت است و کشتی بزرگ انقلاب اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری و انسجام همه جانبه باید با قوت و مقتدرانه حرکت خود را به سمت آرمان‌های بزرگ مسیر خود را طی کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه برای ایران اسلامی عزت آفرین و مایه سربلندی و پیشرفت است، لذا تقویت اراده‌های عمومی برای حضور مقتدرانه در صحنه یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: تبدیل تهدیدات به فرصت‌های بزرگ از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب اسلامی است و ائمه جمعه باید فرصت‌ها را برای مردم و مسئولان به خوبی تشریح و تبیین کنند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

برچسب‌ها آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اراک استان مرکزی امام جمعه اراک شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی امام جمعه اراک شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امام جمعه اراک انقلاب اسلامی دری نجف آبادی استان مرکزی ائمه جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است