Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از بازدید نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس و معاونان امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی و گمرک ایران از روند ساخت پایانه مرز رازی خوی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ساخت این پایانه تا ۳ ماه آینده با صرف بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پایانه رازی را یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور در توسعه ترانزیت، صادرات و تردد مسافر دانست و گفت: ساخت این پایانه از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود.

فرماندار خوی نقش این پایانه را در رونق صنعت گردشگری بسیار مهم دانست و گفت: با تکمیل جاده خوی قطور رازی به عنوان راه دسترسی این پایانه که در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این پایانه نقش بی بدیلی را در تردد مسافر از مرزهای شمال غرب کشورمان در پساکرونا ایفا خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: پایانه رازی بi علت نزدیکی به استان وان ترکیه و استقبال طرف ترک از ساخت این پایانه یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور در تردد مسافر و ترانزیت کالا است که قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این پایانه تردد می‌کردند.

ارسلان شکری افزود: در حال حاضر ساخت این پایانه با تکمیل عملیات سالن‌های ورودی و خروجی مسافر مطابق با استانداردهای جهانی در مراحل پایانی است، تاکنون برای ساخت این پایانه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید پایانه رازی را یکی از زیرساخت‌های توسعه تجارت و صادرات در کشور دانست و افزود: با عزم جدید وزارت اقتصاد و دارایی و گمرک ایران زیرساخت‌های توسعه منابع انسانی و ارتقای زیر ساخت‌های فیزیکی و ۲۴ ساعته شدن این مرز در دستور کار کار گرفته است.

هادی قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی نیز در این بازدید تکمیل و بهره برداری از این پایانه را در مثبت شدن تراز تجاری آذربایجان غربی با استان‌های همجوار ترکیه بسیار مؤثر دانست و گفت: در حال حاضر این میزان صادرات شهرستان خوی به ترکیه ۱۴ میلیون دلار و واردات کالا از این کشور ۴۵ میلیون دلار است که این رقم قطعاً با تکمیل زیر ساخت‌های پاینه و راه اندازی ترانزیت می‌تواند مثبت باشد.

احمد ذاکری معاون توسعه و سرمایه انسانی گمرک ایران هم در این بازدید با تاکید بر ضرورت ارتقای مدیریت گمرک خوی به اداره از کل از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد سامانه ایکس ری در گمرک رازی خبر داد.

طرح جامع ساماندهی پایانه رازی خوی از جمله طرح‌های زیر بنایی ملی در توسعه پایانه‌های مرزی کشور در جهت توسعه ترانزیت و صادرات کالا و تردد مسافر است که در ۱۲ هکتارزمین و ۹ هزار متر مربع روند ساخت پایانه رازی خوی در مرز ایران و ترکیهزیر بنا در مرز ایران و ترکیه ساخته می‌شود.

با توجه به توافق دو کشور ایران و ترکیه در ارتقای مبادلات تجاری فیمابین به ۳۰ میلیارد دلار پایانه رازی در صورت تکمیل نقش مهمی را در دستیابی به این هدف در کنار سایر پایانه‌های آذربایجان غربی ایفا خواهد کرد.

برای ارتقای تجارت در مرزهای دو کشور، ترکیه در ۳ سال گذشته در پایانه رازی - کاپی کوی اقدام به ساخت پایانه مجهز کرده است.

سهم استان آذربایجان غربی از ترانزیت کالا در کشور سالانه بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار تن است، این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با همسایگان وداشتن ۵ پایانه ۲۳ درصد از پایانه‌های مرزی در کشوررا در بخود اختصاص داده است.

کد خبر 5397310

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خوی حسین عباسی پایانه مرز رازی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی عکس استانها آمار کرونا شهید گمنام گرگان آلودگی هوا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام سانحه تصادف ایلام واکسن کرونا ساخت این پایانه پایانه های مرزی آذربایجان غربی بهره برداری پایانه رازی تردد مسافر رازی خوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟

شهرداری تهران در ادامه سیاست‌های خود برای توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی، برنامه‌های متعددی برای مترو در سال جاری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توجه ویژه مدیریت شهری فعلی تهران به حوزه حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی‌های بارز این دوره است و سعی مدیران شهری بر این بوده که ضمن جبران کاستی‌های دوره گذشته، وضعیت بهتری در این حوزه برای شهروندان فراهم کند.

در این راستا شهرداری تهران علاوه بر اقدامات انجام شده در سال گذشته برای سال جاری در حوزه مترو در نظر دارد، 9 کیلومتر مسیر باقی‌مانده خطوط هفت‌گانه را با 8 ایستگاه به بهره‌برداری برساند.

همچنین قرار است از ایستگاه‌های باقی‌مانده بدنه اصلی خط 6 مترو شامل شهدای هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و شهید نجات‌اللهی را به بهره‌برداری برساند. 

علاوه بر این در سال جاری از 6.5 کیلومتر توسعه جنوبی خط 6 به‌همراه دو ایستگاه میدان عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز بهره‌برداری خواهد شد.

پست برق شمالی خط 6 و تکمیل پست برق سایر خطوط نیز بهره‌برداری می‌شود و از یک کیلومتر مسیر به‌همراه ایستگاه ورزشگاه تختی در خط 7 نیز بهره‌برداری خواهد شد و 1.5 کیلومتر مسیر به‌ همراه ایستگاه آیت‌الله کاشانی در توسعه غربی خط 4 نیز به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

تکمیل ورودی دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خطوط 3، 4، 6 و 7 نیز در دستور کار خواهد بود.

جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری

علاوه‌بر این شروع عملیات اجرایی توسعه شمالی خط  7 در دستور کار شهرداری تهران است و عملیات اجرایی پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط نیز ادامه خواهد یافت.

آغاز تحویل ناوگان ریلی جدید از محل قراردادهای 791 دستگاه واگن و 113 واگن و همچنین شروع عملیات اجرایی خطوط جدید و تراموا نیز جزوه توسعه ناوگان و آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان